پنجشنبه، 9 فروردین 1403

ترخیص نوزاد 8 ماهه مبتلا به کرونا با حال خوب

ترخیص نوزاد 8 ماهه مبتلا به کرونا با حال خوب
متخصص کودکان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: کوچک‌ترین نوزادی که از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تاکنون در بیمارستان کنگان بستری‌ شده، نوزاد ۸ ماهه‌ای بوده که با حال مساعد ترخیص شده است.

دکتر محمد شبانکاره با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در کنگان ۶ کودک و نوجوان مبتلا به این بیماری رجوع کرده‌اند، افزود: کوچک‌ترین آن‌ها نوزاد ۸ ماهه و بزرگ‌ترینشان نوجوان ۱۳ ساله بوده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۵ نفر بین یک تا پنج روز بستری‌ شده‌اند که به جزء ۲ نفر، حال عمومی بقیه تقریبا خوب بوده است.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

متخصص کودکان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان ادامه داد: بدترین وضعیت مربوط به دختر ۱۳ ساله‌ای بوده که تنگی نفس شدید و درد قفسه سینه داشته و خوشبختانه بعد از ۳ روز درمان و بستری به طور کامل بهبود پیدا کرده است.

شبانکاره افزود: علامت اصلی و مشترک در بین پنج بیمار، سرفه بوده ولی در یک کودک ۱۳ ماهه، علائمی مانند اسهال و تب نیز وجود داشت. کوچک‌ترین بیمار کرونایی بیمارستان کنگان نیز که یک نوزاد ۸ ماهه بوده به علت سن کم تقریبا دو روز بستری‌شده و با حال عمومی خوب مرخص شد.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، وی با بیان اینکه تب و سرفه شایع‌ترین علائم کرونا ویروس در کودکان است، گفت: خانواده‌ها در صورت مشاهده علائم ویروس کرونا در کودکانشان، از دارو درمانی بدون تجویز پزشک خودداری کرده و تنها در سریع‌ترین زمان به مراکز سلامت مربوط به کرونا مراجعه کنند.

انتهای پیام

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.