شنبه، 1 اردیبهشت 1403

کرونا امتحان پایان ترم دانشجویان علوم پزشکی مازندران را لغو کرد

 کرونا امتحان پایان ترم دانشجویان علوم پزشکی مازندران را لغو کرد

تمامی امتحانات حضوری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به علت مثبت شدن تست کرونای تعدادی از دانشجویان این دانشگاه لغو شده است.

 

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به نقل از معاونت آموزشی این دانشگاه اعلام کرد :در پی مثبت شدن تست کرونا تعدادی از دانشجویان در مرحله دوم پایش سلامت و در راستای حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلای سایر دانشجویان ، آموزن پایان ترم به طور موقت لغو شده است.


معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که در مورد چگونگی ادامه ترم جاری پس از نشست روز شنبه ۳۱ خرداد ماه تصمیم گیری و به دانشجویان اعلام می شود.

فعالیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران مانند سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از ۱۷ خرداد ماه شروع شد و در این مدت دانشجویان برای ادامه تحصیل بویژه یادگیری دروس عملی و آزمایشگاهی بر اساس برنامه زمان بندی با رعایت پروتکل های بهداشتی سر کلاس درس حاضر می شدند.

سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیش از ۱۰ هزار دانشجو  در چهار مقطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکترای حرفه ای دارد که در بیش از ۱۰۰ رشته به تحصیل اشتغال دارند.
براساس آخرین گزارش ۲ دانشگاه  علوم پزشکی مازندران و بابل در ۲۴ گذشته آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان به بیش از ۳۳۰ نفر رسیده است در حالی که تا ۲ هفته پیش آمار روند نزولی داشت و به حدود ۲۵۰ نفر رسیده بود.


هم اکنون طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از ۲ دانشگاه علوم پزشکی در این خطه شمال کشور سرعت انتقال بیماری کرونا از حدود هفت دهم در اواخر ماه اردیبهشت و اوایل خرداد ، هم اکنون به حدود یک درصد رسید.

به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

کارشناسان بهداشت و درمان مسافرت های گسترده غیربومیان و گردشگران در دو تعطیلات نیمه نخست خرداد را علت افزایشی شدن شیوع کرونا در مازندران می دانند. به اعتقاد این کارشناسان مسافرت ها سبب شد تا بومیان هم با تصور عادی شدن شرایط ، در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری کرده و در افزایشی شدن شیوع بیماری نقش ایفاء کنند.

***مثبت شدن تست کرونای ۹ دانشجویی غیربومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران
 

همچنین دکتر سیمین بابایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : تست کرونای ۹ دانشجوی غیربومی مستقر در خوابگاه‌های این دانشگاه مثبت شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، بابایی ادر این باره افزود : در روزهای اخیر برای حدود  ۳۰۰ نفر از دانشجویان خوابگاهی که پس از مدت ها تعطیلی از شهرهای خود به دانشگاه برگشتند ، تست تشخیصی کرونا انجام شد که نتیجه تست سه دانشجوی دختر و ۶ دانشجوی پسر مثبت شد.

وی با اعلام این که دانشجویانی که تستشان مثبت شد ، در  قرنطینه  قرار گرفته اند ، گفت : اقدام درمانی و بهداشتی لازم در مورد این دانشجویان انجام و به خانواده هایشان اطلاع رسانی لازم شده است .

سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

پیش از این هم روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که به دنبال مثبت شدن تست کرونا تعدادی از دانشجویان ، تمامی آزمون های حضوری دانشجویان این دانشگاه به صورت موقت لغو  شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ۱۰ دانشکده ، بیش از هشت هزار دانشجو دارد که در ۱۰۴ رشته تحصیلی مشغول تحصیل هستند.

 

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.