جمعه، 10 فروردین 1403

3 برابر شدن تماس های خط 123 بهزیستی بوشهر بر اثر کرونا

3 برابر شدن تماس های خط 123 بهزیستی بوشهر بر اثر کرونا

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بوشهر اعلام کرد: پس از شیوع بیماری کرونا تماس‌ها با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی این اداره نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده‌است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ منصور احمدی با اشاره به این که  بررسی این تماس‌ها نشان می‌دهد موضوع‌هایی مانند اختلاف‌های حاد خانوادگی پس از کرونا در این استان ۵۰ درصد رشد داشته‌است ؛ اظهار کرد:  با توجه به سطح بحران، توسط کارشناسان خط اورژانس اجتماعی بهزیستی برای انجام مداخله‌های روانی و اجتماعی به مرکز مداخله در بحران یا خدمات اجتماعی سیار ارجاع شده‌است.

به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی افزود: از زمان شیوع کرونا تا امروز، تعداد ۱۳۱۳ تماس با خط اورژانس اجتماعی با موضوع‌های همسر آزاری، کودک آزاری، اقدام به خودکشی، افکار خودکشی، اختلاف‌های حاد خانوادگی، فرار از منزل، معلول آزاری، روابط نامشروع، موضوع‌های مربوط به کرونا صورت گرفته‌است و بیشترین تماس‌ها مربوط به اختلاف‌های حاد خانوادگی معادل ۷۰ درصد از کل تماس‌ها است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بوشهر اضافه کرد: از دیگر موضوع‌های تماس‌ها با خط ۱۲۳ که تعداد زیادی از آنها را در بر می‌گیرد مشکلات ناشی از کرونا و نیاز به خدمات روانی و اجتماعی است که این‌گونه تماس‌ها پس از بررسی وضعیت مشکل به سایر منابع اجتماعی برای انجام خدمات مشاوره ارجاع شده‌اند.

احمدی بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های کارشناسی صورت گرفته، وجود مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا، بیکاری و حضور بیشتر همراه با اضطراب و استرس ناشی از مشکلات در فضای خانواده و نداشتن مهارت‌های لازم در حل مسئله از عوامل تنش‌زا در ارتباطات خانوادگی گزارش شده‌است.

وی با بیان اینکه آنچه در برخورد با مسائل و آسیب‌ها در جامعه اهمیت دارد شناخت مسائل و اجرای راهکارهای مناسب است، گفت: چهار فعالیت اورژانس اجتماعی شامل مرکز مداخله در بحران، خدمات اجتماعی سیار، خط تلفن ۱۲۳ و پایگاه‌های خدمات اجتماعی سیار است با هدف بموقع بودن، در دسترس بودن و ارائه خدمات تخصصی فعالیت می‌کنند و به دنبال کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند.

سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بوشهر عنوان کرد: خدمت رسانی در سامانه اورژانس اجتماعی با خط ۱۲۳ با هدف کاهش آسیب در لحظات بحرانی انجام می‌شود و پس از تماس با این خط، پیگیری تماس‌ها از طریق اعزام همکاران اورژانس اجتماعی به محل‌های مورد نظر و سپس ارجاع موارد اورژانسی به واحدهای مرتبط از قبیل دفتر زنان و خانواده برای زنان آسیب دیده اجتماعی، دفتر کودکان برای پیگیری امور کودکان کار و خیابانی، دفتر شبه خانواده،  مراکز نگهداری و مراکز مداخله در بحران و طلاق، مراکز مشاوره اجتماعی تلفنی و حضوری، معاونت امور توانبخشی و سایر منایع اجتماعی صورت می‌گیرد.

احمدی خاطرنشان کرد: این برنامه قصد دارد تا مداخله‌های روانی- اجتماعی را قبل از رسیدن به مرحله قضایی و انتظامی و حتی در کنار این نوع مداخله‌ها انجام دهد که این مساله در پیشگیری از وقوع جرم و قضا زدایی نیز نقشی مهم ایفا می‌کند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.