پنجشنبه، 9 فروردین 1403

دبیر شورای عالی از اهم مصوبات امروز این شورا می گوید:

افزایش بی سابقه هزینه ها خصوصاً تجهیزات پزشکی ادامه خدمات سلامت را با چالش روبرو می کند

افزایش بی سابقه هزینه ها خصوصاً تجهیزات پزشکی ادامه خدمات سلامت را با چالش روبرو می کند
افت کیفیت خدمات موضوعی نیست که حداقل جامعه پزشکی بر آن چشم خود را ببندد. این موضوع باید به اقسام روش های قانونمند به گوش مسئولین عالی کشور و خصوصاً نمایندگان مجلس برسد. هرچند رسانه ها از واژه لابی از بعد منفی آن  وارد می شوند منتها بر همه ما واجب است موضوع مهم خدمات سلامت که در تخصص ماست را با روش های مختلف به مسئولان امر منتقل نماییم.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، سی و هفتمین جلسه  این شورا که امروز (99/3/22) به صورت ویدئو کنفرانسی به مدت سه ساعت و با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد. 

در این نشست مجازی که با تلاوت قرآن آغاز شد در ابتدا هریک از اعضاء ضمن تبریک انتصاب دکتر علی تاجرنیا به سمت معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان،  نظرات خود را در خصوص مطالب روز بیان داشتند.

دکتر مصلحی دبیر شورای عالی نظام پزشکی در گفتگوی کوتاهی اهم مطالب مصوب این جلسه را تشریح کرد. وی گفت: با توجه به مشکلات روز افزون همکاران جامعه پزشکی در خصوص اداره مراکز تشخیصی، درمانی و خدماتی در مواجهه با افزایش سرسام آور هزینه های وسایل مصرفی، تجهیزات، نیروی انسانی، لوازم حفاظتی کرونا، حامل های انرژی و حتی اجاره بهاء، خصوصاً برای گروه های دندانپزشکی، آزمایشگاه، داروساز و رادیولوژیست، انتظار بجایی است که شورای عالی نیز پیرو جلسه اخیر خود و ارکان دیگر با معاون اول رئیس جمهور پیگیر راهکار عملی برای انتقال داده هایی باشد تا با کارگروه بازنگری تعرفه های سال 1399 دفتر معاون اول زبان مشترک و موثر پیدا کند.

به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی افزود، پر واضح است که به دلیل فریز تعرفه طی سالیان متمادی، تداوم وضعیت موجود برای جامعه پزشکی بویژه بخش خصوصی امکان پذیر نبوده و افت خدمات، کمبود و تعطیلی آن ها را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر شورایعالی مصوب کرد اعضای منتخب سازمان که در این کارگروه شرکت دارند از نظرات کارشناسی انجمن های علمی در جهت گفتمان تخصصی، اقتصادی و موثرتر با سایر اعضای کارگروه بهره جویند.

مصلحی ادامه داد: متاسفانه علی رغم همه جانفشانی ها، نامه نگاری ها، پیگیری ها و جلسات با برخی مقامات عالی، همچنان از  طرح های مساعدت بانکی و مالیاتی تا این لحظه خروجی قابل قبول و تاثیرگذاری مشاهده نشده است لذا شورا مصوب کرد ارکان اجرایی و تصمیم گیری سازمان تا حصول نتیجه عملی به گفتگو، مکاتبه و پیگیری خود ادامه دهند و گزارش آن را برای تصمیمات بعدی ارائه نمایند. 

وی خاطر نشان کرد: افت کیفیت خدمات موضوعی نیست که حداقل جامعه پزشکی بر آن چشم خود را ببندد. این موضوع باید به اقسام روش های قانونمند به گوش مسئولین عالی کشور و خصوصاً نمایندگان مجلس برسد. هرچند رسانه ها از واژه لابی از بعد منفی آن  وارد می شوند منتها بر همه ما واجب است موضوع مهم خدمات سلامت که در تخصص ماست را با روش های مختلف به مسئولان امر منتقل نماییم.

سازمان نظام پزشکی در اینستاگرام دنبال کنید

دبیر شورای عالی موضوع دیگر را انتظارات این شورا و بدنه جامعه پزشکی از معاون جدید توسعه مدیریت و منابع سازمان دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه همه اعضای شورا از انتصاب دکترتاجرنیا خشنودند و با توجه به توانمندی های ایشان، دید صنفی و همچنین سابقه حضورشان در انجمن های دندانپزشکی و علمی ضمن تبریک به ایشان و رئیس کل سازمان مصوب نمودند با توجه به انتظارات موجود در جلسه بعدی که در تیرماه بصورت حضوری تشکیل می شود، معاون جدید توسعه مدیریت با نگاهی جامع مشکلات و معضلات این معاونت و سازمان را واکاوی و طرح های خود را برای تسهیلات و تحولات جدید در این حوزه ارائه نمایند. اعضای شورا هم مصمم هستند در همکاری نزدیک با این معاونت گام های بلندی بردارند.

 مصلحی در پایان گفتگوی خود همچنین به موضوع جلسه شورای عالی با اعضای صندوق رفاه در همین هفته اشاره کرد و گفت: می دانیم که صندوق رفاه برای برآورده کردن انتظارات اعضاء و پیشبرد اهداف خود، با برخی مشکلات نظیر تعیین تکلیف  شرکت های بیمه و اساسنامه و ... روبروست، لذا در این نشست مصوب شد مدیرعامل صندوق در نشست آینده طرح های خود، مشکلات پیش رو و راه حل های صندوق را برای دوره باقی مانده خدمت خود آماده تا در صورت نیاز به مصوبه سریعاً اقدام شود. با این اقدام پیش بینی می شود صندوق رفاه سازمان نیز طی ماه های آینده برنامه هایی در جهت رفاه اعضاء ارائه نماید

 

پایان خبر 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.