جمعه، 10 فروردین 1403

احتمال انتقال کرونا از طریق ناقلان خاموش ضعیف است

 احتمال انتقال کرونا از طریق ناقلان خاموش ضعیف است
یکی از مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: احتمال انتقال بیماری کووید-۱۹ از طریق ناقلان خاموش بیماری، "بسیار نادر" است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، نتیجه تست کرونای برخی از افراد مثبت است این درحالیست که علائمی از بیماری کووید-۱۹ در آنان مشاهده نمی‌شود و تنها به این دلیل که با فرد مبتلا به این بیماری در ارتباط بوده‌اند اقدام به انجام آزمایش کرده‌اند.

ماه آوریل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا در گزارشی اعلام کرد: ضرورت دارد ناقلان خاموش بیماری کووید-۱۹ برای پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس، خود را قرنطینه کرده و از ارتباط با افراد دیگر خودداری کنند. همچنین به منظور کنترل همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ نه تنها افراد مبتلا به بیماری باید ارتباط خود با دیگران را محدود کنند، بلکه احتمال انتقال بیماری از طریق ناقلان خاموش نیز وجود دارد.

این درحالیست که روز گذشته (دوشنبه) دکتر «ماریا ون کرکوف» یکی از مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت: اگرچه امکان انتقال ویروس از طریق بیماران بدون علامت وجود دارد، اصلی‌ترین روش انتقال ویروس به حساب نمی‌آید.

وی افزود: بر اساس اطلاعات موجود، احتمال انتقال بیماری کووید-۱۹ از طریق ناقلان خاموش بیماری به افراد دیگر بسیار نادر است.

 این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت همچنین تاکید کرد: اگرچه نتایج یافته‌های بدست آمده مثبت است، اما لازم است برای ارائه پاسخ دقیق در مورد میزان احتمال انتقال بیماری از طریق ناقلان خاموش، تحقیقات بیشتری انجام شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.