پنجشنبه، 9 فروردین 1403

گذر ایام (گزارش ماهیانه رئیس کل)

گذر ایام (گزارش ماهیانه رئیس کل)
روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ضمن تقدیر از این رویه، آن را مصداق نظاماتی می داند که بر پایه رای جامعه و بصورتی کاملاً دموکراتیک ارائه می شود. این اداره کل تلاش می کند ضمن ارتباط با سایر ارکان سازمان در صورت امکان گزارشاتی از سایر بخش ها را تقدیم نماید.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر محمدرضا ظفرقندی بر اساس رویه ای که از ابتدای ریاستش بر کرسی سازمان نظام پزشکی اختیار نموده است هر ماه یا حداکثر پس از هر دوماه، گزارشی از روند اقدامات انجام شده طی مدت تعریف شده را برای اطلاع کلیه اعضای گرامی نظام پزشکی تقدیم می نماید.

لازم به ذکر است تهیه این گزارشات صرفاً توسط خود ایشان و به قلم شخص وی صورت می گیرد! روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ضمن تقدیر از این رویه، آن را مصداق نظاماتی می داند که بر پایه رای جامعه و بصورتی کاملاً دموکراتیک ارائه می شود. این اداره کل تلاش می کند ضمن ارتباط با سایر ارکان سازمان در صورت امکان گزارشاتی از سایر بخش ها را تقدیم نماید.

و اما گزارش خردادماه 99 رئیس کل سازمان دیروز در روز نوشت تقدیم شد و امروز مجدداً در بخش خبر نیز تقدیم می شود:

 

گذر ایام اخیر نشانگر ارزش‌ها و عیار والای جامعه پزشکی بود که علیرغم تمام بی‌مهری‌هایی که در سال‌های گذشته به عزیزان خدوم و فداکار این جامعه روا داشتند، جوهر خالص و ارزشمند خود را در بحران کرونا و برای نجات جان انسان‌ها به عرصه ظهور نشاند و در کنار قرب‌الهی، نماد سرمایه اجتماعی این ملک و ملت شد.

تلاش برای حفظ و ارتقاء این جایگاه وظیفه‌ای خطیر و راهی صعب است که باید با همیاری و همکاری طی شود و خوبست دولتمردان و رسانه‌های ملی و نوشتاری نیز این ایام و ایثارگری‌ها و خدمات ارزشمند جامعه پزشکی را به خاطر بسپارند.

1- یکی از مقوله‌های مهم و پر تنش این روزها اعلام دیر هنگام و غیر قابل قبول تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی بود که نهایتاً علیرغم مخالفت رسمی و کتبی سازمان نظام پزشکی، در مورد مصوبه شورای عالی بیمه، همان مصوبه از سوی دولت با افزایش 15 درصدی ابلاغ شد.

مکاتبات مکرر با مسئولین و بیانیه‌های متعدد سازمان، انجمن های علمی و حتی دلسوزان مدنی و صنفی، مصوبات شورای عالی سازمان و محاسبات هزینه تمام شده و تعرفه واقعی توسط سازمان مورد توجه قرار نگرفته و ابلاغ تعرفه بر خلاف ماده 9 احکام دائمی و بند 8 ماده 1 قانون بیمه همگانی و بدون در نظر گرفتن تعرفه واقعی، ابلاغ شد.

2- تعرفه ابلاغی به طور رسمی با مخالفت و اعتراض   تمام ارکان سازمان نظام پزشکی و عدم تأیید سازمان و انجمن‌های علمی مواجه شد.

متن مکاتبات با رییس جمهور، ‌معاون اول رییس جمهور،‌ وزیر بهداشت و درمان قبلاً در سایت سازمان منعکس شده است.

اکثر انجمن‌های علمی و سازمان‌های نظام پزشکی شهرستان‌ها، همدلانه و منسجم از موضع سازمان نظام پزشکی مرکز مبنی بر ضرورت بازنگری در تعرفه‌های ابلاغی و نیز واگذاری تعیین تعرفه بخش خصوصی به سازمان نظام پزشکی حمایت کردند.

بدیهی است نگرانی اصلی جامعه پزشکی عدم رعایت تعادل در اقتصاد سلامت و فاصله زیاد و پیشرونده بین تعرفه واقعی و تعرفه‌های ابلاغی است که در آینده نزدیک موجب کاهش کیفیت خدمات سلامت و تعطیلی مراکز و آسیب‌های جبران ناپذیر در حوزه سلامت مردم خواهد شد.

3- پیگیری و تلاش در جهت اصلاح روندهای مربوط به بیماری کرونا و تصمیم‌سازی‌ها از طریق مکاتبه با رییس جمهور محترم و هشدار به مسئولین ذیربط از جمله حضور و ارائه نظرات سازمان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و انعکاس نقطه نظرات به نمایندگان وزرای علوم و آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در زمینه ضرورت محاسبه صحیح و عدم تعجیل در بازگشایی‌ها (پیوست) و نیز مصاحبه‌های متعدد با شبکه‌های مختلف صداوسیما و رسانه‌‌های دیگر و ارزیابی شرایط از طریق همکاران و رؤسای محترم شورای هماهنگی استان‌ها، و تهیه و ارسال تجهیزات حفاظتی و بهداشتی برای همکاران در استان‌های مختلف و عیادت از بیماران و همکاران ارجمند مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها.

4- ساماندهی و شروع به کار رویداد ملی کروناروایت برای ثبت ایثارگری‌ها و لحظات ماندگار و خاطرات و خدمات ارزشمند جامعه پزشکی و شهدای گرانقدر در ایام بحران این بیماری در قالب عکس،‌ فیلم، مصاحبه و ... و انجام هماهنگی‌های لازم در این زمینه با رؤسای محترم دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و مسئولین محترم نظام پزشکی‌های استان‌ها، در جهت اشاعه ارزش‌ها و ارتقاء سرمایه اجتماعی جامعه پزشکی.

5- حضور در جلسات حقیقی و مجازی با شورای عالی سازمان، رؤسای محترم شورای عالی و مجمع عمومی، جامعه جراحان ایران، هیأت مدیره مجمع انجمن‌های علمی، رؤسای شورای هماهنگی استان‌ها و انجمن جراحان عروق ایران و تبادل نظر و هماهنگی در مسائل تعرفه، حل و فصل مشکلات بعضی از انجمن‌های علمی و پیگیری مصوبات شورای عالی سازمان به خصوص در مورد ساماندهی ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه در سازمان.

6- پیگیری و مکاتبات متعدد با وزیر محترم بهداشت و درمان در موارد، سرانه پزشک خانواده، مقابله با بیماری کووید 19 و تعرفه‌های سال 99.

7- پیگیری حقوقی و انجام مکاتبات قانونی و شکایت قضایی در مورد اخراج یکی از همکاران محترم متخصص بیهوشی از هواپیمای مسافربری وارش به دلیل اصرار ایشان برای حفظ حدود بهداشتی لازم برای مقابله با بیماری کرونا.

8- تشکیل جلسات شورای معاونین برای حل و فصل مسائل جاری سازمان و نیز ستاد مرکزی مقابله با بیماری کووید 19 برای اتخاذ تصمیمات راهبردی و حمایتی.

9- وظیفه خود می‌دانم از خدمات ارزشمند جناب آقای دکتر رحمانی در سه سال گذشته در حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع قدردانی نمود و اینک که ایشان به خدمت دیگری مشغول شده‌اند برای ایشان آرزوی توفیق نمایم و همچنین از برادر گرامی جناب آقای دکتر تاجرنیا (رئیس محترم انجمن دندانپزشکی ایران) که این مسئولیت را در ادامه راه قبول کردند سپاسگزاری نمایم.

10- در این ایام دوستان و همکاران عزیزی را از دست دادیم که خدمات ماندگار آنان بر صفحات تاریخ پزشکی ایران به یادگار خواهد ماند، بزرگانی چون آقای دکتر صراف شیرازی و دکتر کاظم آشفته یزدی و دکتر علی غفوری که خاطرات قریب 40 سال آشنایی با ایشان دل را غمگین و افسوس را مستولی می‌کند. خداوند به خانواده معززشان صبر و جایگاهشان را نیکو قرار دهد.

دکتر محمدرضا ظفرقندی

رئیس کل

18 خرداد99

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.