پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رکورد 45 روزه ایران در رسیدن به جایگاه تولیدکننده مواد بهداشتی و ضدعفونی

رکورد 45 روزه ایران در رسیدن به جایگاه تولیدکننده مواد بهداشتی و ضدعفونی

رئیس سازمان غذا و داروی کشور گفت: در جریان شیوع کرونا بواسطه مدیریت منسجمی که صورت گرفت، ظرف ۴۵ روز ایران از یک کشور وابسته در اقلام بهداشتی و ضدعفونی به کشوری تولیدکننده تبدیل شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛ دکتر شانه ساز ۱۸ خرداد ماه در آیین افتتاح فاز نخست اولین شهرک مواد موثر دارویی در خاورمیانه که در شهرک شهید بابایی بازنه شهرستان شازند انجام شد، افزود: در استان مرکزی، استان امام راحل که تاریخ را متحول کرد شاهد هستیم که شعار ما می توانیم در عمل به منصه ظهور رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شاهد گام های عملی تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور و استان مرکزی هستیم، افزود: کشور ما دارای ذخایر مادی و معنوی بسیاری است و یکی از محورهای اصلی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی دوری از خام فروشی است و با این افتتاح شاهد فرار و فاصله از خام فروشی مواد نفتی در کشور خواهیم بود.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: کشور ما پتانسیل بالایی در عرصه های مختلف دارد و همین پتانسیل و هماهنگی در سطح کشور باعث شد که در موضوع کرونا مدیریت منسجم و چالاکی صورت گیرد، به طوری که ظرف ۴۵ روز ایران از یک کشور وابسته در اقلام بهداشتی و ضدعفونی به کشوری تولیدکننده تبدیل شود.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: امروز در استان بنیانگذار جمهوری اسلامی شاهد افتتاح خط تولیدی هستیم که ارزش افزوده، تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی را برای کشور به همراه دارد و از کشوری که صادرکننده نفت خام و محصولات پتروشیمی است با استفاده از دانش جوانان به کشوری تولیدکننده و غیر وابسته تبدیل خواهیم شد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.