پنجشنبه، 9 فروردین 1403

اجرای پایلوت طرح پزشک خانواده در دو استان کشور

اجرای پایلوت طرح پزشک خانواده در دو استان کشور


معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: درحال حاضر سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده به صورت پایلوت در دو استان فارس و مازندران اجرا می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی دکتر محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن اشاره به لزوم اجرای نظام ارجاع و  پزشک خانواده در سراسر کشور، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا باید زیرساخت‌های لازم در زمینه اجرای سیستم نظام ارجاع، پزشک خانواده و  نسخه نویسی الکترونیکی در سراسر کشور فراهم شود تا بیماران جهت تجویز دوباره نسخه‌های قبلی لازم  نباشد به پزشک خود مراجعه کنند.

وی  ادامه داد: سازمان نظام پزشکی آمادگی خود را در زمینه کمک به  اجرای نظام ارجاع  اعلام کرده در همین خصوص جلسات متعددی با وزارت بهداشت برگزار شده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: در بحث اجرای نسخه نویسی الکترونیکی و نظام ارجاع  باید زیرساخت‌های لازم در کشور فراهم شود تا بدون هیچ گونه مشکلی این طرح و  پروژه  در سراسر کشور اجرا شود.

جهانگیری بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در زمینه اجرای سیستم نظام ارجاع، نسخه نویسی الکترونیکی مسائل مالی و تعرفه‌های آن است که باید به طور کامل و دقیق مشخص و حل شود.
هزینه‌های پزشک خانواده و نظام ارجاع تامین نشده است

وی  افزود: سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده به صورت پایلوت در دو استان فارس و مازندران  اجرا می شود اما هنوز نتوانسته‌ایم هزینه‌های پزشک خانواده و نظام ارجاع را  به صورت بهینه تامین کنیم.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی عنوان کرد: اگر بخواهیم نظام ارجاع و نسخه نویسی الکترونیکی را  در سایر استان‌های کشور اجرا کنیم  باید در نظام پرداخت برای سیستم  نظام ارجاع و پزشک خانواده تغییرات جدی ایجاد شود.

جهانگیری یادآور شد: برای اجرای نظام ارجاع  در کشور باید ظرفیت‌های خاص آن را به طور دقیق  فراهم کنیم که در این خصوص سازمان نظام پزشکی جلسات متعددی با وزارت بهداشت برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.