پنجشنبه، 9 فروردین 1403

معاون کل وزیر بهداشت:

دچار غرور کاذب شکست کرونا نشویم

دچار غرور کاذب شکست کرونا نشویم
حریرچی گفت: نباید دچار غرور کاذب شکست کرونا شویم، رعایت نکردن نکات بهداشتی آمار مبتلایان به کرونا را افزایش داده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت 12 خرداد ماه با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی علل افزایش ابتلا و فوتی ها‌ی بیماری کرونا پرداختند.

حریرچی معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه واقعیت این است که دچار مشکل شده ایم و اعتقادات مردم و رفتار آن‌ها دچار غرور کاذب در پیروزی در مقابله با کرونا شده است، گفت: متاسفانه اعتقاد به فاصله‌گذاری اجتماعی از ۹۰ درصد در اسفندماه به حدود ۴۰ درصد رسیده است.

وی  با اشاره به اینکه اعتقاد به در خانه ماندن از ۸۶ درصد به حدود ۳۰ درصد رسیده است، افزود: در محدوده ۲۵ اسفندماه تا ۲۵ فروردین فوتی‌ها به صورت روزانه سه رقمی بود این در حالی است که از ۲۶ فروردین به این سمت رقم مرگ و میر دو رقمی شده به طوری که اوایل خرداد به رقم ۳۴ نفر رسید، اما در چند روز اخیر به دلیل عدم فاصله گذاری اجتماعی به خصوص در سه استان جنوبی مرگ و میر متاسفانه امروز به حدود ۸۱ نفر رسید.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ثمربخش‌ترین راه مقابله با کرونا رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی است، گفت: عدم رعایت بهداشت فردی عواقب سنگین خواهد داشت که جبران ناپذیر است.

وی  با اشاره به اینکه گزینه محدودیت‌های جدی هنوز بر روی میز است، بیان کرد: ۱۴ میلیون دانش آموز، بیش از یک میلیون معلم و چهار میلیون دانشجو هنوز تعطیل هستند به طوری که تمامی مراکز هنری، مهدکودک‌ها، آموزشگاه ها، سینما‌ها و مراکز علمی، ورزشی و تمامی مراسم‌های ترحیم و جشن عروسی تعطیل است.

حریرچی با اشاره به این که تک تک ایرانیان باید اصول بهداشتی را رعایت کنند، گفت: متاسفانه مردم کمتر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌پردازند، قبلا مطابق با منابع علمی روز دنیا بر روی استفاده از ماسک تاکید کمی می‌شد، اما الان می‌گویم که هر کسی که می‌خواهد از خانه خارج شود بهتر است ماسک بزند.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه دچار غرور کاذب شکست کرونا نشویم، ادامه داد: رعایت نکردن نکات بهداشتی آمار مبتلایان به کرونا را افزایش داده است، در صورت رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی آمار جانباختگان مبتلا به کرونا افزایش می‌یابد.
مردم باید به کادر درمان رحم کنند

حریرچی با بیان اینکه نباید جنگ رزمندگان پرستار با بیماری کرونا فرسایشی شود بیان کرد: تعداد مبتلایان به بیماری کرونا دو برابر شده است.

وی  با بیان اینکه کشور از نظر بهبودی بیماران کرونایی در رتبه هشتم است، افزود: کارکنان بخش بهداشت و درمان سه ماه و دوازده روز است که به صورت فرسایشی به مجاهدت مشغول هستند و حماسه آفرینی می‌کنند این در حالی است که مردم باید به این پرسنل رحم کنند.

وی  با اشاره به اینکه تعداد موارد بستری در کل کشور روزانه به حدود ۳۰۰ نفر کاهش یافته بود که اکنون تعداد روزانه افراد بستری شده به ۶۰۰ نفر رسیده است، افزود: اگر در تابستان و فصل گرما وضع ما به این منوال باشد در چند ماه آینده علی‌رغم اینکه به نتایج خوبی رسیده‌ایم ممکن است وضعیت به گونه‌ای دیگر باشد.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: از نظر تعداد ابتلا در میان کشور‌ها رتبه ۵۴ را داریم به طوری که قطر، عمان و امارات از نظر تعداد ابتلا به مراتب از ما بیشتر هستند، در کشور عراق دو هفته حکومت نظامی و قانون منع رفت و آمد اعمال شده است، این در حالی است که ما بسیار نرم عمل می‌کنیم به طوری که کمک مردم در به وجود آمدن موفقیت بسیار موثر بوده است، اما عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی عواقب سختی خواهد داشت.
اعمال طرح ترافیک در تهران از ۱۷ خرداد

حریرچی با اشاره به اینکه برای معیشت مردم حداکثر بازگشایی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داریم، ادامه داد: طرح ترافیک در تهران از ۱۷ خردادماه اعمال می‌شود. در جلسه ستاد بحث و قرار شد بررسی مجدد انجام شود. وزیر بهداشت دغدغه بیماری کرونا را دارند و اعلام کردند که اولویت اول مقابله با کرونا است؛ لذا آلودگی هوا در شرایط کنونی موضوعی مهم نیست به طوری که آلودگی نداریم.

معاون کل وزیر بهداشت افزود: اگر حمل و نقل مشکل ساز شود حتماً نقش بازدارندگی خودمان را اعمال خواهیم کرد ما مطمئنا کرونا را به شرط همکاری مردم شکست می‌دهیم.
ایران در رتبه هشتم بهبودیافتگان کرونایی

مسعود مردانی با اشاره به اینکه ایران در رتبه هشتم بهبود یافتگان ویروس کرونا قرار دارد، گفت: کشورمان با وجود همه‌ی تحریم‌ها نسبت به بسیاری از کشور‌های دارای امکانات درمانی بیشتر، در رتبه‌ی بهتری قرار دارد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به ایتکه کرونا تمام نشده است، افزود: ویروس کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد، هر کس با آن درگیر شود محکوم به بستری شدن است.
تظاهرات بالینی کرونا مدام در حال تغییر است

مردانی با اشاره به اینکه کرونا فعلا واکسن ندارد، ادامه داد: هنوز هیچ واکسن کرونایی در دنیا برای تزریق به انسان‌ها در دسترس نیست؛ لذا کرونا ویروس هزار و یک چهره دارد به طوری که تظاهرات بالینی این بیماری مدام در حال تغییر است.

انتهای پیام/

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.