پنجشنبه، 9 فروردین 1403

کاهش ۳۰ درصدی اهدای خون تهرانی‌ها در شب‌های قدر امسال

کاهش ۳۰ درصدی اهدای خون تهرانی‌ها در شب‌های قدر امسال

مدیرکل انتقال خون استان تهران از کاهش ۳۰ درصدی مشارکت مردم برای اهدای خون در شب‌های قدر امسال نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته خبر داد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛ دکتر محمدرضا مهدی زاده از کاهش ۳۰ درصدی مشارکت مردم پایتخت برای اهدای خون در شب های قدر امسال نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در سه شب قدر ماه رمضان، ۳ هزار و ۴۳۳ نفر از شهروندان نوع دوست و مسئولیت پذیر به مراکز اهدای خون در سطح استان تهران مراجعه کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۲۷ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند. اما همین آمار به دست آمده با وجود شرایط خاص ناشی از ویروس کرونا، یک اتفاق مبارک و ماندگار از حس نوع دوستی و وفاداری مردم پایتخت بود.

مدیرکل انتقال خون استان تهران افزود: در شب‌های قدر سال ۹۸ بر اساس دسته بندی های مختلف سهم مشارکت اهداکنندگان مستمر ۴۷ درصد، اهداکنندگان با سابقه ۳۰ درصد و اهداکنندگان بار اول ۲۳ درصد بوده است که امسال در هر سه مورد روندی کاهشی داشتیم.

مهدی‌زاده ادامه داد: بر این اساس در سال ۱۳۹۸، ۴ هزار و ۴۷۹ نفر در شب‌های قدر جهت اهدای خون به مراکز اهدای خون پایتخت مراجعه کردند که از این تعداد ۳۶۱۴ نفر موفق به اهدای خون شدند. این در حالیست که امسال ۳۴۳۳ نفر جهت اهدای خون مراجعه کردند و ۲۶۲۷ نفر نیز موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه در شب‌های قدر سال گذشته از مجموع اهداکنندگان، ۱۴۶۲ اهداکننده مستمر، ۱۲۳۶ اهداکننده باسابقه و ۹۱۶ اهداکننده بار اول بودند، افزود: امسال در هر سه مورد روند کاهشی بود. به طوری که ۱۲۶۰ اهداکننده مستمر، ۸۱۵ اهداکننده باسابقه و ۵۵۲ اهداکننده بار اولی داشتیم. امیدواریم در آینده و با همراهی مستمر اهداکنندگان بار اولی، شاهد حضور یک نسل جدید در مسیر نجات بیماران نیازمند به خون باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان تهران از مردم دعوت کرد که نسبت به مشارکت بیشتر در این امر انسانی و نجات بخش اقدام کنند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.