پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مصوبات سی و ششمین جلسه شورای عالی اعلام شد

مصوبات سی و ششمین جلسه شورای عالی اعلام شد
سی و ششمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی بصورت ویدئو کنفرانس در تاریخ 99/2/25 تشکیل و مصوبات آن اعلام شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی؛ مصوبات سی و ششمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی به شرح ذیل است:

**نظر به اینکه بسیاری از مشکلات مربوط به  تعرفه های تشخیصی و درمانی به دنبال سلب اختیار تعرفه گذاری خدمات بخش خصوصی از سازمان نظام پزشکی ایجاد گردیده و بیش از یک دهه است که علیرغم صرف وقت و انرژی زیاد نتیجه مطلوبی حاصل نمی گردد مقرر گردید سازمان به صورت قاطع ضمن تبیین عوارض این وضعیت برای مسئولین و افکار عمومی با استفاده از کلیه ظرفیت های بالقوه و بالفعل و انجام مذاکرات و پیگیری های قانونی منجمله کمیسیون اصل نود مجلس درخصوص اعاده این حق اقدام نماید.


**با توجه به پیگیری های قبلی توسط کلیه ارکان سازمان و اشکالات مطروحه منجمله موارد ذیل درخصوص تعرفه های تشخیصی درمانی اعلامی سال 1399 بخش خصوصی و نیز دستور بررسی موضوع توسط رئیس جمهور محترم مقرر گردید سازمان نسبت به پیگیری جدی موضوع تا حصول نتیجه اقدام نماید.
الف – عدم تناسب تعرفه های اعلامی با افزایش هزینه های مختلف منجمله هزینه اقلام حفاظتی و بهداشتی
ب- افزایش بسیار جزئی کای حرفه ای که ادامه فعالیت به ویژه در برخی رشته ها را با مشکل مواجه می سازد.
ج- عدم لحاظ افزایش چند برابری قیمت تجهیزات و مواد مصرفی در برخی رشته ها
د- اشکالات سرانه پزشک خانواده منجمله افزایش بسیار کم آن و جدا کردن سرانه مراقبین سلامت
و- عدم اعلام تعرفه خدمات داروسازان در داروخانه ها
همچنین مقرر گردید نسبت به پرداخت سهم سازمانهای بیمه گر حداقل در مورد ویزیت از سال جاری به میزان 70% تعرفه بخش خصوصی پیگیری گردد.


**درخواست سازمان طی مکاتبه شماره 1075/70/100/1399 مورخ 24/2/99 درخصوص موکول شدن بدهی سنواتی متقاضیان کارت هوشمند به آینده مطرح و پس از توضیحات رئیس کل محترم سازمان مقرر گردید بدهی سنوات متقاضیان مذکور از سال آتی مطالبه و در زمان ارائه تقاضا صرفاً حق عضویت سال 1399 اخذ گردد.


**با توجه به اهمیت و لزوم اطلاع رسانی و شفاف سازی قیمت تمام شده خدمات تشخیصی و درمانی در رشته ها و سطوح مختلف عمومی ، تخصصی و فوق تخصصی برای مسئولین و عموم جامعه و رفع سوء تفاهمات مقرر گردید سازمان نسبت به اعلام قیمت تمام شده خدمات از کلیه طرق مناسب اقدام نماید .


**با توجه به تاثیرات گسترده و عمیق کووید – 19 در ابعاد مختلف فعالیت های همکاران جامعه پزشکی و نیز در دوران پسا کرونا مقرر گردید سازمان جهت برنامه ریزی های بهتر و پیش بینی های لازم نسبت به انجام مطالعات و پژوهش های کاربردی اقدام نموده و نتایج بدست آمده را به شورای عالی منعکس نماید .


**با توجه به تکلیف قانونی اسناد بالادستی منجمله چندین برنامه پنج ساله توسعه درخصوص پیاده سازی برنامه سطح بندی خدمات و نظام ارجاع به عنوان تنها راه ساماندهی حوزه سلامت و برون رفت از وضعیت موجود مقرر گردید سازمان نسبت به ایفای نقش فعال خود جهت اجرائی شدن آن اقدام نماید. همچنین مقرر گردید کمیسیون تخصصی مشورتی پزشک خانواده نسبت به ارائه پیشنهادات تکمیلی به شورای عالی مبادرت ورزد.


**از آنجائیکه بدون تقویت و کارآمد نمودن سازمانهای بیمه گر پایه و نیز شرکت های بیمه تکمیلی، افزایش تعرفه ها چندان مطلوب نخواهد بود. مقرر گردید کمیسیون تخصصی مشورتی تعرفه و بیمه نسبت به بررسی سهم سازمانهای بیمه گر در هزینه های واقعی درمان، الزامات قانونی و ارائه پیشنهادات عملیاتی به شورای عالی اقدام نماید.


**با توجه به ایرادات وارده به اخذ حق فنی داروخانه ها توسط دیوان عدالت اداری و حذف کدهای خدمات داروسازان در کتاب ارزش نسبی خدمات و تأثیر  به سزای خدمات مشاوره ای همکاران محترم داروساز در ارتقاء سلامت مراجعین و بیماران و ضرورت تعیین تکلیف قطعی حق الزحمه این عزیزان مقرر گردید سازمان از کلیه طرق قانونی جهت احتساب خدمات داروئی در زمره خدمات تشخیصی و درمانی مندرج در قانون بیمه همگانی اقدام نماید.


**پیرو گزارش رئیس کل محترم سازمان درخصوص مذاکرات بعمل آمده با سازمان امور مالیاتی منجمله افزایش سقف مشمولین تبصره ماده صد و نیز ضرورت اعطای سایر مساعدت ها جهت کاهش قیمت تمام شده خدمات ، ضمن تشکر از پیگیریهای بعمل آمده مقرر گردید نتایج عملیاتی به دست آمده منعکس گردد.


** با توجه به اینکه تاکنون هیچ مساعدت مناسبی با اقشار مختلف جامعه پزشکی توسط بانک های عامل بعمل نیامده و ادامه این روند در کنار مشکلات تعرفه ای، بیمه ای و مالیاتی ادامه فعالیت توسط مراکز تشخیصی و درمانی را بسیار سخت می نماید،
مقرر گردید مطالبات جامعه پزشکی به صراحت به مراجع ذیربط منعکس و پیگیری گردد.

 

** پیرو ارائه گزارش معاون کل محترم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص فرآیند اعطای امتیازات و تسهیلات برای آن دسته از همکارانیکه در حین مقابله با COVID-19 دچار عوارض شده و یا به درجه رفیع شهادت نائل گردیده اند، مقرر گردید سازمان نسبت به پیگیری موضوع تا حصول نتیجه ملموس و عملیاتی اقدام نماید. /

انتهای پیام


 

 

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.