جمعه، 31 فروردین 1403

طرح دولت فرانسه برای حمایت ویژه از کادر درمان کرونا

  • 29 اردیبهشت 1399
  • 08:37
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
طرح دولت فرانسه برای حمایت ویژه از کادر درمان کرونا


اولیویه وران وزیر بهداشت فرانسه گفت که قصد رونمایی از طرح تازه‌ای برای برای افزایش پشتیبانی از بیمارستان ها و حمایت از کارکنان بخش درمانی کشورش دارد که در خط مقدم جبهه نبرد با همه گیری ویروس کرونا فعال بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس؛ هفته نامه فرانسوی ژورنال دو دیمانش روز یکشنبه به نقل از وران افزود که مشاوره با همکاران اجتماعی و نمایندگان بخش بهداشت از روز ۲۵ مه (۵ خرداد ماه) آغاز خواهد شد.

وی گفت: می خواهد به سرعت اقدام کرده و این طرح را در تابستان ارایه کند که شامل همه مواردی خواهد بود که در بودجه تامین اجتماعی بعدی می تواند درنظر گرفته شود.

به گفته وران، در این طرح تازه، دستمزدهای کارکنان بخش بهداشت و درمان بیش از سطح اضافه کارهای اخیر که در دوره بحران ویروس کرونا پرداخت می شده است، افزایش خواهد یافت. این طرح همچنین شامل سازماندهی دوباره سرمایه گذاری و ایجاد چارچوب کاری انعطاف پذیرتر خواهد بود. باید امکان کار بیشتر در صورت خواست و تمایل کارکنان بیمارستان ها و افزایش دستمزدهایشان وجود داشته باشد. بنابراین باید سازماندهی ساعت های کاری را در بیمارستان ها بررسی کنیم.

در همین حال به نوشته روزنامه لوفیگارو؛ معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه موسوم به «جلیقه‌زردها» که به دلیل شیوع کرونا و ممنوعیت برگزاری تجمع‌ها از اسفندماه گذشته امکان حضور در خیابان را نداشتند، با خروج این کشور از قرنطینه، روز شنبه تجمع کردند.  

  «لو فیگارو» در گزارش دیگری نوشت: دولت فرانسه در واکنش به تصمیم رم برای بازگشایی مرزهای ایتالیا بر روی گردشگران اتحادیه اروپا و لغو قرنطینه اجباری بازدیدکنندگان خارجی، با انتقاد از ناهماهنگی اعضای اتحادیه در این زمینه اعلام کرد، مرزهای خود را تا اطلاع بعدی بسته نگه خواهد داشت.

قاره اروپا که با ثبت بیش از ۱۵۰ هزار مرگ ناشی از بیماری کوویدـ۱۹ بیش از هر نقطه دیگر جهان از شیوع این بیماری آسیب دیده، در پی گشایش گام به گام مرزهای داخلی خود است.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه به نقل از مقام‌های فرانسه، اگر تغییر و تحول جدیدی در رابطه با شیوع ویروس کرونا ایجاد نشود، مرزهای این کشور و آلمان، اتریش، سوئیس از ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد ماه) باز می‌شود.

بر اساس آخرین آمار شمار مبتلایان به ویروس کرونا و بیماری تنفسی کووید - ۱۹ ناشی از آن در فرانسه به حدود ۱۸۰ هزار تن و درگذشتگان به ۲۸ هزار تن رسیده است. 

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.