پنجشنبه، 9 فروردین 1403

هشدار مدیر موسسه آلرژیِ آمریکا نسبت به سرعت سرایت کرونا

هشدار مدیر موسسه آلرژیِ آمریکا نسبت به سرعت سرایت کرونا
مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در آمریکا هشدار داد که کروناویروس می تواند همچون آتش‌سوزی جنگلی گسترش پیدا کند و احتمال افزایش موارد ابتلا وجود دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در آمریکا اظهار کرد: کروناویروس می‌تواند همچون آتش‌سوزی جنگلی بخصوص در مکان‌هایی که تجمع افراد وجود دارد گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه کروناویروس از قابلیت سرایت از فردی به فرد دیگر را داراست، گفت: یکی از ویژگی‌های کروناویروس گسترش آن همچون آتش‌سوزی است که این ویژگی به طور کلی و در محیط‌های بسته مشاهده شده است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، فائوچی افزود: زمانیکه افراد در کنار هم تجمع می‌کنند این ویروس به آسانی گسترش پیدا می‌کند. همچنین درصورتیکه افراد فاصله‌گذاری اجتماعی و دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای کاهش سرعت شیوع کروناویروس را رعایت نکنند، احتمال افزایش مجدد موارد ابتلا وجود دارد.

بر اساس یک پیش‌بینی داخلی ه در روز اول ژوئن، آمار فوتی‌های این بیماری در آمریکا دو برابر شده و به روزانه ۳۰۰۰ نفر می‌رسد. طبق پیش‌بینی انجام شده تا پایان ماه جاری میلادی روزانه حدود ۲۰۰ هزار مورد جدید ابتلا در آمریکا شناسایی می‌شود در حالی که این رقم در حال حاضر حدود ۲۵ هزار نفر است.

انتهای پیام

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.