جمعه، 10 فروردین 1403

سهل انگاری در حوزه سلامت مردم پذیرفتنی نیست

سهل انگاری در حوزه سلامت مردم پذیرفتنی نیست

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی بیان کرد : سازمان نظام پزشکی پیگیر موضوعات مربوط به سلامت مردم از ستاد ملی کرونا است و سهل‌انگاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ، با اشاره به نامه رئیس سازمان نظام پزشکی به ستاد  ملی کرونا در خصوص مسائل مختلف از جمله فاصله گذاری اجتماعی و افزایش ترددها در سطح شهر، اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور اقداماتی مانند آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم، پزشکان و کادر درمان در خصوص مقابله با بیماری کرونا را  در سطح وسیعی انجام داده است.

وی  افزود: سازمان نظام پزشکی به طور مستمر در تمام مراجع  و مراکز علمی اقدامات  خوبی انجام داده است. اگر اقدامی در حوزه اثرگذاری انجام شود باید بر اساس پروتکل های منسجم و علمی و تحت نظارت باشد تا در درجه اول سلامتی مردم آسیب نبینند.

جهانگیری ادامه داد : اگر در خصوص سلامتی مردم سهل انگاری از سوی هر فردی صورت بگیرد پذیرفتنی نیست به خصوص در حال حاضر که جامعه پزشکی در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا قرار دارد. فشار زیاد بر کادر درمان در چنین شرایطی باعث فرسودگی این نیروها می شود  و اگر مردم مسائل بهداشتی را رعایت نکنند  در آینده دچار مشکلاتی در حوزه کادر درمان خواهیم شد.

به گفته وی سازمان نظام پزشکی پیگیر موضوعات مربوط به جامعه پزشکی و سلامت مردم از ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا است.

وی  یادآور شد: ترددهای غیر ضروری مردم در سطح شهر و رعایت نشدن پروتکل های علمی باعث آسیب جدی به سلامت خود افراد و بیشتر شدن کار تحمیلی بر کادر درمان در سراسر کشور می شود. باید با شکستن چرخه انتقال ویروس کرونا جلوی گسترش این بیماری را در جامعه بگیریم.

انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.