پنجشنبه، 9 فروردین 1403

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توزیع یک میلیون ماسک در مطب‌ها/ ملزومات حفاظتی برای پزشکان باید به طور مستمر تامین شود

توزیع یک میلیون ماسک در مطب‌ها/ ملزومات حفاظتی برای پزشکان باید به طور مستمر تامین شود
معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی کشور از توزیع یک میلیون ماسک در مطب‌ها خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی؛ «مسعود حبیبی» معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا اکنون محدودیت های تجهیزات ایمنی برای مطلب پزشکان رفع شده است؟ گفت:  طبق مصوبه دبیر خانه ستاد ملی مقابله با کرونا، در اواخر اسفند ماه مقرر شد برای پنجاه هزار مطب فعال روزانه سهمیه ای معادل صد هزار ماسک سه لایه اختصاص یابد، هرچند که این مصوبه تحقق پیدا نکرد، اما منصفانه باید بگوییم وزارت بهداشت برای تهیه ماسک و ملزومات دیگر تمام تلاش خود را کرد. بحران کرونا وقتی آغاز شد، نیاز به ماسک، لوازم ایمنی و مواد ضدعفونی به یکباره افزایش یافت.

وی  با اشاره به اینکه توزیع ملزومات به مطب پزشکی به سازمان نظام پزشکی واگذار شد، گفت: البته این کمبودها محدود به کشور ما هم نیست، ولی تامین لوازم حفاظتی و ایمنی برای پزشکان از اهمیت بالایی برخوردار است.

حبیبی تصریح کرد:  در این هفته یک میلیون ماسک برای پزشکان اختصاص داده شده است. روز دوشنبه حواله ۱ میلیون ماسک به سازمان نظام پزشکی برای توزیع در مطب ها ارائه شده که با هماهنگی انجام شده از اولین تولیدات ماسک در بنیاد برکت برای حفاظت از پزشکان بهرمند می شویم.

معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: امیدواریم با توزیع این ماسک ها و اقلام حفاظتی دیگر  همچون دست کش مواد ضدعفونی شرایط لازم را برای ارائه خدمت در مطب ها مهیا کنیم. با ایجاد ظرفیت های که برای تولید در کشور وجود دارد، باید بتوانیم مستمر ملزومات حفاظتی لازم را برای مطب ها تهیه کنیم و تمام تلاش ها براین است نیازهای که وجود دارد، برطرف شود.

وی اشاره کرد: در همین هفته برنامه ریزی توزیع اقلامی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی در استان تهران و تمام استان های کشور بین پزشکان انجام شده است.

حبیبی در پاسخ به این سوال که باقی نیاز مطب ها، یعنی ۵۰ درصد دیگر چه زمانی مرتفع خواهد شد؟ اظهار کرد: این روند ادامه دارد. امیدواریم با اهتمامی که باید در این خصوص باشد، حواله ها مرتبا برای سازمان نظام پزشکی صادر شود تا بر این اساس تمام مطب ها و حرف پزشکی تحت پوشش قرار گیرند. البته در این خصوص سعی کردیم از دیگر ظرفیت های کشور  بهرمند شویم و در این خصوص تلاش های ارزشمندی برای تهیه و توزیع اقلام مورد نیاز توسط صندوق رفاه سازمان نظام پزشکی و نظام پزشکی های شهرستان ها انجام پذیرفته است.

حبیبی در خاتمه گفت: پروتکل ها در روند درمان بیماری کرونا تغییر کرده و هر روز  شناخت مان از  ویروس کرونا کامل تر می شود بطور مثال، زمانی دارو تامی فلو در خط اول درمان بود و به بیماران داده می شد سپس، اعلام شد که آن دارو تاثیری بر روی کرونا ندارند و دارویی است که در آنفولانزا استفاده می شود. بنده معتقد هستم حداقل وزارت بهداشت تمام تلاش خود را کرده است. 

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.