جمعه، 10 فروردین 1403

مصوبات سی و پنجمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی اعلام شد

مصوبات سی و پنجمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی اعلام شد
سی و پنجمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی به دلیل رعایت موازین بهداشتی و ایمنی ناشی از شرایط بحرانی کرونا بصورت ویدئو کنفرانس مورخ 99/1/21 برگزار و مصوبات آن اعلام شد.

   به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مصوبات سی و پنجمین جلسه شورای عالی به شرح ذیل است:
مصوبه (1)
پیرو ارائه گزارش رئیس کل محترم سازمان در خصوص اقدامات انجام شده  جهت جلب مساعدت های بانکی (استمهال اقساط تسهیلات ، اعطای وام های کم بهره ) ، تخفیفات و بخشودگی های مالیاتی ، مشکلات تامین اجتماعی و اداره کار و ... و نیز حمایت های همه جانبه از خدمات صادقانه و شبانه روزی آحاد جامعه پزشکی در مقابله با کووید – 19 ، ضمن تشکر از زحمات ایشان مقرر گردید با توجه به مصوبه  شماره 3  سی و چهارمین جلسه شورای عالی مورخ 1399/1/16 و مفاد مکاتبه رئیس محترم شورای عالی به رئیس جمهور محترم پیگیری های مجدانه جهت حصول نتایج ملموس و عملیاتی ادامه و گزارش آن به اعضای محترم شورای عالی و همکاران معزز جامعه پزشکی ارائه گردد.
مصوبه (2)
   گزارش کمیسیون تخصصی مشورتی برنامه و بودجه و تشکیلات در خصوص تعرفه سال 1399 خدمات سازمان به اعضاء مطرح و مقرر گردید  به منظور جبران بخشی از خدمات ارزشمند اعضای سازمان در مقابله با پاندومی کووید – 19 و کاهش فعالیت های درآمدزای آنان افزایش تعرفه (به میزان مصوب کمیسیون مذکور ) در خصوص همکارانیکه تا پایان خردادماه سالجاری نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند اعمال نگردد .

مصوبه (3)
با توجه به اهمیت ، ضرورت و تجارب حاصله در دوره پاندومی کووید- 19 در خصوص لزوم بهره مندی از IT  و فناوری اطلاعات در کلیه زمینه ها بویژه حوزه سلامت و بالاخص پزشکی از راه دور مقرر گردید سازمان در اسرع وقت نسبت به ارائه پیشنهادات و اعلام آمادگی خود به مراجع ذیربط و منجمله در خواست مبلغی از اعتبار تخصیص داده شده اخیر (ششصد میلیون دلار) از صندوق توسعه ملی جهت ایجاد کلیه بسترهای مربوط ، انجام هماهنگی های لازم و استقرار سامانه های مورد نیاز اقدام نماید .

مصوبه (4)
با توجه به تاثیرات گسترده و عمیق پاندومی کووید- 19 بر ابعاد اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ... کلیه جوامع و نیز لزوم ثبت و مستند سازی خدمات ارزشمند کلیه اقشار جامعه پزشکی در حوزه های بهداشتی و درمانی و تجلیل از مدافعان سلامت و نیز همکاران شهید و بهره مندی از نتایج و تجارب به دست آمده  در برنامه ریزی های آتی توسط مراکز علمی و پژوهشی و تصمیم گیری مقرر گردید سازمان نسبت به انجام اقدامات لازم جهت اجرای موارد مذکور به نحو احسن مبادرت نماید . همچنین مقرر گردید پیگیری های لازم از طریق شوراهای اسلامی شهر جهت ساخت و نصب یادبود و نیز نامگذاری خیابانها و میادین به نام مدافعان سلامت به عمل آید.

مصوبه (5)
پیرو ارائه نقطه نظرات و مواضع سازمان و شورای عالی در خصوص مسائل مطروحه پیرامون پاندومی کووید- 19 مقرر گردید با توجه به اهمیت موارد ذیل نسبت به پیگیری از طریق مراجع ذیربط اقدامات لازم صورت پذیرد.
الف –  نظر به  مصوبه شماره 3 سی و چهارمین جلسه شورای عالی مورخه 1399/1/16 مبنی بر لزوم  لحاظ اهمیت ،  حساسیت  و  پیچیدگی های خدمات تشخیصی و درمانی در تنظیم دستور العمل چگونگی فعالیت مراکز تشخیصی و درمانی بخش خصوصی پس از  ایام تعطیلات و با توجه به برنامه ریزی جهت اجرای گام دوم مبارزه با کووید- 19 و  فاصله گذاری هوشمند مقرر گردید سازمان نسبت به انعکاس نقطه نظرات کارشناسی های بعمل آمده بویژه دیدگاههای انجمن های علمی و تخصصی و پیگیری جهت اعمال آنها اقدام نماید.
ب- اهتمام ویژه به توانمند سازی مردم با انجام آموزش های عمومی و اطلاع رسانی مناسب
پ- آینده پژوهی و آینده نگری در خصوص  وضعیت اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه در دوران پسا کرونا
ت- انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی در خصوص ابعاد مختلف پاندومی کووید – 19
ث- واقع نگری و توجه به تداوم بحران و لزوم برنامه ریزی علمی و منطقی برای آن
ج- تامین و استفاده گسترده از تست های ایمونوسرولوژی مورد تائید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به منظور غربالگری مورد وثوق و قابل اطمینان جهت برنامه ریزی و اتخاذ تصمیم در حوزه های مختلف منجمله نوع و میزان قرنطینگی ، چگونگی فعالیت بیمارستانها و سایر مراکز تشخیصی و درمانی و سایر ابعاد فاصله گذاری های اجتماعی
چ - لزوم توجه به مشکلات موسسات و بخش های برون سپاری شده حوزه های تشخیصی و بهداشتی و درمانی بخش دولتی از جهت حمایت های حفاظتی و مالی و .../

انتهای پیام

 

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.