پنجشنبه، 9 فروردین 1403

کاهش ورودی های غیرضروری به بیمارستان ها/ارتباط بسیج جامعه پزشکی با مردم از طریق سامانه 4030

  • 23 فروردین 1399
  • 11:46
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
کاهش ورودی های غیرضروری به بیمارستان ها/ارتباط بسیج جامعه پزشکی با مردم از طریق سامانه 4030

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: اعضای بسیج جامعه پزشکی اکنون از طریق سامانه ۴۰۳۰ با مردم در ارتباط هستند و همین موضوع می تواند ورودی های غیرضروری به بیمارستان ها را کاهش دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی و به نقل از ایرنا؛ ابراهیم متولیان با اشاره به این که کرونا یک بحران جهانی و بسیار بی سابقه بوده و در تاریخ چنین معضلی مشاهده نشده است؛ بیان کرد: در ایران هم اطلاع رسانی به مردم از طریق سامانه ۴۰۳۰ باعث می شود تا ورودی های غیر ضروری به بیمارستان ها کاهش پیدا کند.
وی گفت: بسیج جامعه پزشکی از روزهای اول شیوع ویروس کرونا در کشور سعی کرد تا در کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار بگیرد و بالی برای کمک به اوضاع بهداشتی و درمانی کشور را ایجاد کند.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: در تمامی موارد و کارهایی که نیاز بود، سعی کردیم با محوریت و فرماندهی وزارت بهداشت در حوزه های مختلف همکاری کنیم.
وی اضافه کرد: بسیج جامعه پزشکی سعی کرده در مرحله بیماریابی و تریاژ فعالیت های متعددی انجام دهد و تمام حوزه ها و نواحی را در این مورد فعال کند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور تاکید کرد: تلاش کردیم تا در حوزه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات موثری را داشته باشیم.
متولیان ادامه داد: در اوایل اسفند ماه و با توجه به درگیر شدن استان قم سازمان بسیج جامعه پزشکی نیروهای متعددی را به این استان اعزام کرد.
متولیان افزود: مدیریت نقاهتگاه هایی که توسط ارگان های مختلف ایجاد شده اند بر عهده سازمان بسیج جامعه پزشکی گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه سازمان بسیج در تمامی حوزه ها فعال بوده و کارهای مختلف و متعددی را پیش برده است، عنوان کرد: شبکه مویرگی بسیج در سراسر کشور تلاش می کند تا در حوزه های مختلف و کلونی ها متعدد ورود کند و اقدامات درمانی و پیشگیرانه را شروع کند.

به گفته کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد کل جان باختگان کرونا در کشور به ۴۲۳۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.