جمعه، 10 فروردین 1403

شانزدهمین جلسه ستاد مرکزی مدیریت کووید19 سازمان نظام پزشکی برگزار شد

شانزدهمین جلسه ستاد مرکزی مدیریت کووید19 سازمان نظام پزشکی برگزار شد
مقررشد سازمان نظام پزشکی طی مکاتبه یا گفتگو با معاون درمان وزارت بهداشت پیگیری نماید چرا علی رغم مصوبه آن وزارت که توزیع اقلام حفاظتی مطب ها را به عهده سازمان نظام پزشکی گذاشته است اما غیر از 35 هزار ماسک هیچ امکان دیگری در اختیار سازمان قرار نگرفته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در این جلسه که برای اولین بار با حضور دکتر محمد جهانگیری دیگر عضو گرفتار کرونا پس از نقاهت برگزار می شد، در ابتدا رییس کل سازمان  ضمن تبریک اعیاد بزرگ شعبانیه،بازگشت مجدد معاون فنی و نظارت سازمان را پس از شکست کرونا تهنیت گفت و با اشاره به وضعیت مطب ها پس از شیوع کرونا به بررسی راهکارهای اجرایی برای کمک به اقتصاد مطب که با حضور کرونا با تنگناهای جدی روبرو شده است پرداخت.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر موارد زیر برای اقدامات بعدی به تصویب رسید:

دریافت مواد و سایل حفاظت شخصی برای مطب ها توسط معاون اجتماعی و امور مجلس با قدرت پیگیری و مرحله دوم ارسال به مراکز استانی نظام پزشکی های کشور برنامه ریزی و اجرا شود. امید می رود با حضور دکتر جهانگیری این مهم شتاب بیشتری گیرد

مقررشد سازمان نظام پزشکی طی مکاتبه یا گفتگو با معاون درمان وزارت بهداشت پیگیری نماید چرا علی رغم مصوبه آن وزارت که توزیع اقلام حفاظتی مطب ها را به عهده سازمان نظام پزشکی گذاشته است اما غیر از 35 هزار ماسک هیچ امکان دیگری در اختیار سازمان قرار نگرفته است.

وضعیت مطبهای بخش خصوصی، تهدیدهای اقتصادی متوجه مطبها و همچنین نگرانی از کاهش دسترسی بیماران به خدمات پزشکی سرپایی در صورت تعطیلی مطبها مورد بررسی قرار گرفت. مقرر شد مکاتبات لازم در خصوص ارایه تسهیلات حمایتی مالی مالیاتی با معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان امور مالیاتی بعمل آید. همچنین مکاتبات قبل با مشاور اقتصادی رییس جمهور و رییس کل بانک مرکزی برای قراردادن پزشکان در لیست معافیت های مالی توسط مدیرکل دفتر ریاستی سازمان صورت گرفته و نهایی شود.

مقرر شد در خصوص معافیت پزشکان از محدودیتهای ترافیکی مکاتبهای با شهردار تهران انجام شود.

مقرر شد با توجه به اعلام نیاز بخش قابل توجهی از پزشکان مقدمات راه اندازی، تدوین دستورالعمل ها و راه اندازی سیستم آنالین ارایه مشاوره پزشکی پیگیری شود.

مقرر شد از طریق رییس ستاد کویید نظام پزشکی تهران، پروتکل تعریف مطبهای سفید تدوین و در ستاد مطرح شده و پروتکل به معاونت درمان وزارت بهداشت اعلام شود

مقرر شد از طریق معاون فنی و نظارت سازمان پیگیری شود تا اقلام حفاظتی جهت توزیع در استانها به دلیل درگیر بودن شدید دانشگاه ها در موضوع کرونا، از طریق شرکت های پخش مستقیماً با نظارت و راهبری سازمان نظام پزشکی مرکز به نظام پزشکی استان  تحویل نشود

 همچنین مقرر شد طی مکاتبه ای از رییس نظام پزشکی شهرستان استعالم شود که چنانچه تمایل به دریافت اقالم حفاظتی دارند اعلام نمایند.

 همچنین در خصوص فوروم ارایه خدمات مشاوره تخصصی و همچنین گروه تلگرامی مربوطه گزارش ارایه شد و مقرر شد این دو گروه صرفاً به ارایه خدمات مشاوره تخصصی به جامعه پزشکی پرداخته و غیر از پزشکان در این شبکه ها ح فرد دیگری حضور نیابد.

در این جلسه همچنین با اشاره به بخش نامه های وزارتی  مقرر شد اهتمام جامعه پزشکی در رسیدگی به موارد ضروری و اورژانس باشد و حتی المقدور از بیماران الکتیو پرهیز شود. البته بخش ففنی و آی تی نیز با فراهم آوری شرایط آنلاین امکان ارایه خدمات آنالین بویژه پزشک و بیمار را فراهم سازد. طبعاً نیاز به فراهم کردن زیر ساخت دارد که سازمان و وزارت اقدام به فراهم کردن آن شروع کرده است

گزارش تصویری

پایان پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.