پنجشنبه، 9 فروردین 1403

از سوی سازمان نظام پزشکی صورت گرفت:

تشکیل کارگروه تازه های علمی کرونا

  تشکیل کارگروه تازه های علمی کرونا

بدنبال حکم ریاست کل سازمان نظام پزشکی مبنی بر تشکیل کارگروه تحقیق بروی تازه های علمی مرتبط با کرونا ؛ کارگروهی با حضور اساتید و صاحبنظران داخلی و خارجی مرتبط با این اپیدمی تشکیل و کار خود را آغاز کرد.

 

دکتر حسن رودگری مدیرپژوهش سازمان نظام پزشکی در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی این سازمان در خصوص نحوه کارکرد این کارگروه بیان کرد: این کارگروه  که متشکل از اساتید و صاحبنظران رشته های مختلف اما مرتبط با اپیدمی کروناست ، رصد آخرین یافته های علمی در منابع معتبر پزشکی جهان را انجام می دهد.

وی افزود: علاوه بر مطالب پژوهشی ، بدنبال رصد مطالب کاربردی و بالینی که توسط ارگان های معتبرپزشکی درجهان منتشر می شود ؛ بوده و مطالب را در سه سطح مختلف تهیه و ترجمه می کنیم.

رودگری ادامه داد: سطح اول مطالب تخصصی و فوق تخصصی است که بیشترین کاربرد را برای محققان داخلی و اعضای هیات علمی دارد ؛ سطح دوم مربوط به مطالب بالینی است که کاربرد روزانه برای کلینک های پذیرنده بیماران کرونایی دارد و سطح سوم نیز تبدیل بخش های قابل استفاده برای مردم از همین مطالب علمی است که آنها را با زبان قابل فهم و درک برای عموم مردم استخراج می کنیم.

مدیرپژوهش سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که در هر سه سطح تلاش می شود که مطالب صرفا پژوهشی نبوده و جنبه کاربردی نیز داشته باشد، تصریح کرد: با توجه به این که پس از اپیدمی کرونا گاهی اوقات مطالب بی اساس و غیرعلمی در فضای جامعه انعکاس یافته و همچنان ادامه دارد ، لزوم ایجاد یک مرجع علمی که علاوه بر همکاران بخش های دولتی و دانشگاهی ، اعضای سازمان نظام پزشکی در بخش خصوصی نیز را پوشش می دهد، بیش از پیش احساس می شد ؛ لذا این کارگروه تحت عنوان "کارگروه تازه های علمی کرونا" توسط سازمان نظام پزشکی تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

رودگری خاطرنشان کرد: از همه اساتيد و اعضاي هيئت علمی دعوت می شود تا در صورت علاقمندی به جمع كارگروه تازه هاي علمی بيماری كرونا در سازمان نظام پزشكی كشور بپيوندند. اين كارگروه پس از فروكش نمودن پاندمی بيماری كرونا به جمع آوری تجارب علمی و بالينی و تحقيقات ميدانی اعضای سازمان در طول اپيدمی اقدام خواهد نمود تا گنجينه علمی از تجربه های بالینی موثر اعضای سازمان تهيه نمايد.اميدواريم دانش و تلاش و فداكاری ايرانی در لباس سپيد جامعه سرافراز پزشكی بزودی بر اهريمن بيماری مخوف كرونا پيروز شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.