پنجشنبه، 9 فروردین 1403

کرونا در اسپانیا؛

هشدار پلیس از حمله سایبری به بیمارستان‌ها

  • 05 فروردین 1399
  • 10:31
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
هشدار پلیس از حمله سایبری به بیمارستان‌ها
پلیس ملی اسپانیا در بحبوحه بحران بهداشتی گسترده ویروس کرونا، از وقوع حمله سایبری ویروس اطلاعاتی خطرناکی به پست‌های الکترونیکی بیمارستان‌ها و کادر درمانی هشدار داد.

به گزارش روزنامه ال پائیس، پلیس ملی اسپانیا از حمله سایبری گروهی به نام نت واکر ( Netwalker )، از طریق ارسال فایل های پیوست با عنوان "اطلاعات کوید-۱۹" به پست های الکترونیکی پرسنل درمانی، با هدف ایجاد اختلال در سیستم های رایانه ای مراکز درمانی و بیمارستان ها و ربودن اطلاعات این دستگاه ها خبر داد؛ به همین منظور از تمام کارکنان نظام سلامت خواسته شد تا برای جلوگیری از آسیب احتمالی، هیچ گونه ایمیل مشکوکی را باز نکنند.  

در حالی که اسپانیا این روزها با آمار فزاینده شیوع کرونا در کشور مواجه است، برخی گروه ها با توجه به مشکلات پیش روی دولت و نظام سلامت زمان را مناسب دیده اند تا با ربودن داده ها و اطلاعات مراکز درمانی، به اقدامات جنایتکارانه خود ادامه دهند.

به گزارش مرکز ملی حفاظت از زیرساخت ها و امنیت سایبری اسپانیا، در پی گسترش ویروس کرونا در کشور، کادر درمانی تنها قربانیان مجرمان سایبری نیستند، بلکه پیش از این نیز ارسال پیام هایی برای شهروندان نیز با مضمون کووید-۱۹ به قصد دستیابی به اطلاعات شخصی و سرقت حساب های بانکی صورت گرفته است.

اسپانیا در میان کشورهای اروپایی، پس از ایتالیا بالاترین شمار مبتلایان به کرونا و جان باختگان ناشی از این بیماری را دارد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا تاکنون به ۳۵ هزار و ۱۳۶ نفر رسیده و دو هزار و ۳۱۱ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس دراین کشور از دست داده اند.

انتهای پیام

 
 

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.