پنجشنبه، 9 فروردین 1403

بیانیه سازمان نظام پزشکی در خصوص خبر کذب پزشک بودن متهم ردیف اول احتکار کالاهای بهداشتی

بیانیه سازمان نظام پزشکی در خصوص خبر کذب پزشک بودن متهم ردیف اول احتکار کالاهای بهداشتی
در پی انشار خبر کذب پزشک بودن متهم ردیف اول احتکار کالاهای بهداشتی، سازمان نظام پزشکی طی بیانه ای ضمن رد این خبر خواستار اتخاذ تدابیری در سطح کلان مدیریتی کشور برای افزایش روحیه و حس یکپارچگی اجتماعی قاطبه اهالی درمان، و نه تضعیف روحی آنان شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی در متن این بیانیه آمده است:

در 24 ساعت اخیر خبری در شبکه‌های مختلف رسانه ملی و سایر رسانه‌های مکتوب و مجازی کشور منتشر گردید مبنی بر اینکه «متهم ردیف اول احتکار کالاهای بهداشتی و سلامتی کشور پزشک عمومی است». این خبر در مقطع حساس مقابله ملی با بیماری ناشی از ویروس کرونا جامعه پزشکی به عنوان طلایه داران مبارزه را در بهت و حیرت فروبرد.
فیلم بخشی از محاکمه که در آن نام و تحصیلات متهم ذکر می‌شود انتشار بسیار گسترده‌ای در رسانه ملی و فضای مجازی داشت، اما نتایج بررسی‌های سازمان نظام پزشکی کشور نشان داد که فرد معرفی شده پزشک عمومی نیست و اصلا از اعضای جامعه پزشکی کشور نمی‌باشد و درج عنوان پزشک برای ایشان کذب است.
انتشار چنین خبر کذبی در چنین مقطع حساس، که با بزرگترین بحران سلامت کشورمان در قرن اخیر روبرو هستیم و پزشکان و کلیه اعضای جامعه بزرگ بهداشت و درمان کشور با کمبودهای فراوان، ایثارگرانه و شجاعانه در حال مبارزه با بیماری و حفظ جان هموطنانمان هستند، بسیار ناراحت کننده و در عین حال بسیار عجیب می‌نماید.
سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده جامعه پزشکی کشور ضمن درخواست تکذیب این خبر در کلیه رسانه‌ها، خواستار اتخاذ تدابیری در سطح کلان مدیریتی کشور برای افزایش روحیه و حس یکپارچگی اجتماعی قاطبه اهالی درمان، و نه تضعیف روحی آنان است.
سازمان نظام پزشکی این مسئله را از مجاری قانونی تا حصول نتیجه، پیگیری خواهد نمود
سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

امیر یکشنبه, 18 اسفند,1398 12:00
من این حد از تعصب پزشکها رو درک نمیکنم یعنی امکان خلاف بین این اشخاص وجود نداره شغل انسانها از شخصیت جداست این تفکر که کسی عنوان پزشک رو پیدا کرد تبدیل به قدیس بشه باید از ببین بره