چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

وضعیت تولید داروهای سرطان در کشور

 وضعیت تولید داروهای سرطان در کشور
رییس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت درباره داروهای ایرانی درمان سرطان، با بیان اینکه تمام داروهایی که در فارماکوپه ایران است، در کشور تولید می‌شود، گفت: در زمینه داروهای جدید نیز با بررسی‌هایی که بر میزان اثربخشی و هزینه فایده آن انجام می‌شود، توان تولید پیشرفته‌ترین داروها ظرف مدتی کوتاه، در کشور وجود دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی، دکتر علی قنبری مطلق در نشست خبری روز جهانی پیشگیری از سرطان، با تاکید بر اهمیت آموزش و اطلاع رسانی در خصوص سرطان‌ها، بیان کرد: در زمینه پیشگیری از بروز بیماری خوشبختانه اقدامات موثری صورت گرفته است. یکی از مهم‌ترین اصول در پیشگیری از وقوع سرطان، آگاهی رسانی و جلب اعتماد افراد است.

وی افزود: از سال ۹۲ تا کنون به صورت مرتب برنامه‌های اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی را انجام می‌دهیم. بر همین اساس جلساتی با سازمان‌های خیریه مردم نهاد، دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و... داشته‌ایم که این نهادها در زمینه اطلاع رسانی به مردم در اماکن عمومی، اقدامات متناسبی انجام می‌دهند.

وی در مورد خدمات ارائه شده در خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت، اظهار کرد: این مراکز بسته‌های آموزشی چهره به چهره به مردم را از شش سال گذشته آغاز کرده‌اند. اینگونه مداخلات پیش از این شش سال به صورت ارائه خدمت در  نظام خدمات سلامت حتی در سایر کشورها نیز انجام نمی‌شد.

قنبری مطلق در خصوص داروهای ایرانی درمان سرطان، خاطرنشان کرد: تمام داروهایی که در فارماکوپه ایران است، در ایران تولید می‌شود. در زمینه داروهای جدید نیز سازمان غذا و دارو با بررسی‌هایی که بر میزان اثربخشی و هزینه فایده آن انجام می‌دهد و سپس شرکت‌های دانش‌بنیان ظرف مدت کوتاهی توان تولید پیشرفته‌ترین داروها را دارند.

وی در ادامه بر اهمیت دقت در تجویز دارو تاکید کرد و افزود: بسیاری از داروها گاهی بدون اثر تجویز می‌شوند که باید با فکر بیشتری نسبت به تجویز آنها اقدام کنیم.

وی در خاتمه گفت: حدود دو سوم داروها به صورت عام به خصوص داروهای درمان سرطان از فرآورده‌های گیاهی به دست می‌آیند. این به آن معناست که فرمول تهیه دارو منشاء گیاهی داشته اما سپس تولد آن به فضای کارخانه‌ها رسیده است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.