پنجشنبه، 9 فروردین 1403

آماده شدن زیرساخت نسخه‌نویسی الکترونیک در 10 هزار داروخانه

آماده شدن زیرساخت نسخه‌نویسی الکترونیک در 10 هزار داروخانه
وزیر بهداشت گفت: همکاران ما توانستند زیرساخت نسخه‌پیچی الکترونیکی که مقدم بر نسخه‌نویسی الکترونیک است را در ده هزار داروخانه آماده کنند و بقیه داروخانه‌ها نیز در حال پیوستن به این طرح هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از فارس،دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت نسخه‌نویسی الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت در کشور توضیح داد: برای اجرای نسخه‌ نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در کشور اولین بستر لازم پرونده الکترونیک سلامت بود، به دلایلی متاسفانه این طرح سالها بر زمین مانده بود و همکاران ما توانستند زیرساخت نسخه‌پیچی الکترونیکی که مقدم بر نسخه‌نویسی الکترونیک است را در ده هزار داروخانه آماده کنند و بقیه داروخانه‌ها نیز در حال پیوستن به این طرح هستند.

وی گفت: تا پایان بهمن ماه نسخه‌پیچی الکترونیک آماده خواهد شد و برای نسخه‌نویسی نیز سازمان نظام پزشکی و سایر دستگاه‌های مسؤول درحال ایجاد تمهیدات هستند، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در 604 بیمارستان دولتی و کلیه مراکز بهداشتی و درمانی ما در حال راه‌اندازی است تا پس از آن به سراغ بخش خصوصی برویم.

وزیر بهداشت افزود: در اولین گام حدود هزار مطب به این طرح خواهند پیوست و ما تلاش می‌کنیم با اقناع روحی و استفاده از روش‌های ایجاد انگیزه پزشکان را با خودمان همراه کنیم.

نمکی ادامه داد: تنها راه مصرف منطقی دارو، ردیابی دارو، جلوگیری از قاچاق دارو و پرهیز از مصرف بی‌رویه داروها و پوشش منطقی بیمه از راه نسخه‌نویسی الکترونیک انجام خواهد شد و ما هیچ راهی جز اجرای این طرح نداریم و تلاش خواهیم کرد در آینده با الکترونیکی کردن نظام سلامت ارایه خدمات را بهبود بخشیم.

وی گفت: این بستر و ریل‌گذاری خوشبختانه فراهم شد، کشورهای غربی این راه بین 5 تا 10 سال پیمودند و اینکه ما این زیرساخت‌ها در ظرف یک سال برای جمعیت 80 میلیون نفری مهیا کرده‌ایم گام بزرگی است که اثرات آن را در ماه‌ةای آتی خواهیم دید.

انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.