پنجشنبه، 9 فروردین 1403

شکایت انجمن پزشکان عمومی ایران از عامل هاریسون‌سوزی

شکایت انجمن پزشکان عمومی ایران از عامل هاریسون‌سوزی
رییس انجمن پزشکان عمومی ایران از پیگیری حقوقی و شکایت این انجمن از عامل کتاب‌سوزی اخیر خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ؛ دکتر عباس کامیابی با اعلام این مطلب به ایسنا گفت: بدبین کردن مردم به دانش پزشکی، حتی اگر فقط روی یک نفر تاثیر داشته و او را از پیگیری درمان باز دارد، تهدید علیه سلامت جامعه به‌ شمار می‌رود و مستوجب برخورد قانونی است.

وی تاکید کرد: موضع‌گیری‌های انجام شده به دلیل اصرار این فرد بر اشتباهات خود، راه به جایی نخواهد برد و شهرت وی را نیز بیشتر خواهد کرد. بنابراین باید به صورت جدی و عملی با مقوله دانش‌سوزی برخورد شود.

کامیابی با بیان این‌که غربی و استعماری دانستن طب نوین، دروغ و توهمی بیش نیست، توضیح داد: دانش طب مولود جهان غرب نیست، بلکه یک میراث ارزشمند جهانی است که از حکیمان باستان در یونان و روم و ایران و هند و چین تا دانشمندان امروزی شاغل در پیشرفته‌ترین مراکز علمی سراسر جهان، هر یک در بنیان‌گذاری آن نقش داشته‌اند.

وی افزود: چشم‌پوشی از این گنجینه پربار و پربها، کاری غیرعقلانی است که در هیچ‌یک از علوم دیگر اتفاق نمی‌افتد و هم‌اکنون همه ما در سراسر جهان از آخرین و به‌روزترین دستاوردهای بشری در هر زمینه بهره می‌بریم.

رییس انجمن پزشکان عمومی ایران ضمن تشکر از واکنش‌های به موقع عالمان دینی و سایر مسوولین، با تاکید بر این‌که بسیاری از مراجع تقلید بارها اعلام کرده‌اند چیزی به‌عنوان «طب اسلامی» نداریم، گفت: وقتی بزرگان دین، طب اسلامی را عنوانی ساختگی می‌دانند، پافشاری بر این اعمال جاهلانه قطعا عملی مجرمانه است و از دستگاه قضایی توقع داریم با رسیدگی سریع، عادلانه و قاطع به این پرونده، نشان دهد سلامت مردم در اولویت‌های آن قرار دارد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.