جمعه، 10 فروردین 1403

پروازهای رفت و برگشت ایران به چین متوقف شد

پروازهای رفت و برگشت ایران به چین متوقف شد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توقف موقت پروازهای رفت و برگشت ایران به چین خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی؛دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت عصر جمعه در این رابطه بیان کرد: همکاران ما در تمام مبادی ورودی کشور اعم از دریایی، زمینی و هوایی مستقر شده و تمام موارد را کنترل کرده‌اند و تا این لحظه موردی از ابتلا به ویروس کرونا جدید گزارش نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به تصمیم شب گذشته سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اعلام اضطرار بیماری ناشی از ویروس کرونا، امروز نامه‌ای خطاب به معاون اول رییس جمهوری نوشتم و درخواست کردم که تدابیر ویژه جدیدی درباره برخورد با این بیماری اتخاذ شود. همچنین خواستم به شکل موقت، رفت و برگشت پروازهای ایران به چین متوقف شود.

وزیر بهداشت گفت: امروز جلسه اضطراری با حضور وزرای راه و شهرسازی، امور خارجه، گردشگری و میراث فرهنگی، کشور و سخنگوی دولت برگزار شد. در این جلسه قرار شد پروازهای رفت و برگشت ایران به چین به طور موقت متوقف شود.

نمکی اظهار کرد: همچنین قرار شد پروازهای ویژه‌ای برای هم‌وطنان ما در چین در نظر گرفته شود که این افراد به کشور بر گردند و نظارت ویژه‌ای بر این افراد داشته باشیم. همچنین حدود ۷۰ نفر از دانشجویان ایرانی که در ووهان چین گرفتار هستند و بر اساس گزارش دولت چین، این افراد آلودگی ندارند و با وزارت امور خارجه هماهنگ کردیم تا این افراد به ایران بر گردند. البته این موارد به همکاری دولت چین بستگی دارد. این افراد ۲ هفته در قرنطینه و تحت مراقبت و نظارت خواهند بود.

وزیر بهداشت گفت: این تصمیم‌ها به طور موقت خواهد بود و تصمیم دائمی نیست و به محض تغییر در شرایط، اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.