پنجشنبه، 9 فروردین 1403

ویروس کرونا به امارات رسید؛ ۱۳۲ فوتی در چین

ویروس کرونا به امارات رسید؛ ۱۳۲ فوتی در چین

همزمان با افزایش شمار قربانیان بیماری نوظهور در چین، دولت امارات متحده عربی از مشاهده نخستین مورد ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به نقل از یورونیوز 

دولت چین روز چهارشنبه ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) اعلام کرد شمار افرادی که بر اثر ابتلا به بیماری جدید کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند به ۱۳۲ نفر رسیده است. کمیسیون ملی بهداشت چین با اعلام این خبر همچنین گفته است که نزدیک به هزار و ۴۵۹ نفر دیگر نیز به شمار مبتلایان به این بیماری مرگبار اضافه شده است. به این ترتیب شمار مبتلایان به این بیماری به ۵ هزار و ۹۷۴ نفر رسید.

پای کرونا به خاورمیانه باز شد

برای نخستین بار دست کم یک مورد ابتلا به ویروس در خاورمیانه مشاهده شد.

دولت امارات گفته فرد مبتلا در این کشور به تازگی به ووهان، خاستگاه و مرکز اصلی شیوع این بیماری در چین سفر کرده اما در عین حال جزئیات بیشتر از جمله نام بیمارستانی را که فرد مبتلا در آن بستری است، اعلام نکرده است.

 

برخی رسانه‌ها نوشته‌اند که مبتلایان به این بیماری در امارات تمامی اعضای یک خانواده ۴ نفره هستند که از ووهان بازگشته‌اند، اما مقام‌های ابوظبی به خاطر جلوگیری از هراس شهروندان، تنها یک مورد را تأیید کرده است.

ژاپن اتباعش را از ووهان خارج می‌کند

دولت ژاپن اعلام کرد اتباع خود را از شهر ووهان خارج می‌کند.

برخی کشورهای دیگر از جمله فرانسه نیز پیش از این اعلام کرده بودند شهروندان خود را از شهر ووهان خارج می‌کنند. روز گذشته کنسولگری آمریکا در ووهان اعلام کرده بود اتباع این کشور قرار است با هواپیمای اختصاصی از این شهر بلازده چینی خارج شوند.

هنگ کنگ نیز راه‌های ارتباطی جاده‌ای و ریلی خود با چین را بسته است.

آمریکا و کانادا بنا دارند به دلیل شیوع بیماری واگیردار کرونا در چین، پرواز هواپیماهای خود به این کشور را لغو کنند.

مقام‌های دولت آمریکا به طور روزانه نشست‌هایی را در کاخ سفید برای بررسی راهکارهای مقابله با ویروس تازه‌وارد برپا می‌کنند. آلکس ایزار، وزیر بهداشت ایالات متحده روز سه‌شنبه با اعلام این خبر گفت: «همه گزینه‌ها برای مبارزه با شیوع بیماری‌های عفونی واگیردار را باید روی میز بگذاریم. محدودیت‌های مسافرتی نیز از جمله این راهکارهاست.»

دولت آمریکا در حال بررسی لغو تمامی پروازهای میان این کشور و چین است.

بیماری واگیردار جدید که بر اثر ورود گونه‌ای ویروس تاجی‌شکل از خانواده کرونا به بدن انسان به وجود آمده و سبب بروز علایم ذات‌الریه می‌شود، نخستین بار در آخرین روزهای سال گذشته میلادی در شهر ووهان واقع در مرکز چین مشاهده شد. این بیماری به تدریج در سرتاسر چین و کشورهای دیگر شیوع پیدا کرد.

کرونا به معنی «تاج» است و به سبب ظاهر این نوع ویروس که چیزی شبیه تاج روی آن است، این گونه نام گرفته است.

پایان خبر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.