پنجشنبه، 9 فروردین 1403

فاصله زیاد تعرفه‌های پیشنهادی نظام پزشکی با واقعیت

 فاصله زیاد تعرفه‌های پیشنهادی نظام پزشکی با واقعیت
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در خصوص تعرفه های پزشکی سال 99 گفت: سازمان نظام پزشکی بر اساس شرایط کشور پیشنهاد خود را برای تعرفه‌ها اعلام کرده ، اما این میزان با واقعیت فاصله زیادی دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی و به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به ملاک‌های تعیین تعرفه پزشکی برای سال آینده اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی بر اساس یک نامه رسمی پیشنهاد خود را در خصوص تعرفه جامعه پزشکی در سال ۹۹ به شورای عالی بیمه داده، اما هنوز این شورا نظر نهایی خود را به طور رسمی اعلام نکرده است.

 

وی افزود: اگر قرار باشد تعرفه‌ها بر اساس اصول و واقعیت تعیین شود، میزان تعیین تعرفه‌ها با واقعیت تفاوت بسیار زیادی دارد، اما سازمان نظام پزشکی بر اساس شرایط کشور و واقعیت‌ها تعرفه پیشنهادی خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس شرایط اقتصادی کشور و با توجه به اینکه اعتراض‌هایی در خصوص میزان تعرفه از جامعه پزشکی گزارش شده سازمان نظام پزشکی برخی حداقل‌ها را برای تعیین تعرفه مد نظر قرار داده است تا بر اساس شرایط تعرفه سال ۹۹ تعیین شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: حقوق کارمندان دولت سالیانه ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و معتقدم که میزان تعرفه و حق‌الزحمه جامعه پزشکی نیز باید به همین میزان زیاد شود.

جهانگیری گفت: در بخش فنی که هزینه‌ها بر اساس شرایط مختلف سنجیده می‌شوند و با توجه به اینکه رئیس جمهور دستور رسیدگی مجدد به تعرفه‌های پزشکی سال ۹۸ را داده بود، ولی این اقدام در سال جاری محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در تمام رشته‌های جامعه پزشکی به دلیل وجود تورم بالا و عقب ماندگی شدید در دریافت مطالبات به دلیل افزایش هزینه‌ها و ادامه حیات جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب به مردم و بیماران باید یک تعرفه مبتنی با واقعیت برای جامعه پزشکی تعیین شود.

انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

کیمیا چهارشنبه, 02 بهمن,1398 20:37
شما که حقوق ۲۰ میلیونی می گیری و فقط چوب لای چرخ پزشکان میذاری ساکت!