جمعه، 10 فروردین 1403

چالش فیزیوتراپیست‌ها با مشکل تداخل حرفه‌ای

چالش فیزیوتراپیست‌ها با مشکل تداخل حرفه‌ای
رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران از دخالت افراد خارج از گروه پزشکی و حتی درون گروه پزشکی در کار فیزیوتراپیست‌ها خبر داد و گفت: تداخل‌های حرفه‌ای از مشکلات حوزه فیزیوتراپی به شمار می‌رود.

به گزارش اداره  کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ احمد موذن زاده در خصوص دخالت در امور درمانی فیزیوتراپیست ها بیان کرد: دخالت ها در کار فیزیوتراپیست ها به ویژه در مورد افراد خارج از گروه پزشکی، انجام می گیرد و مشکلات در این زمینه خیلی حاد است.

وی به مردم توصیه کرد که هنگام دریافت درمان های فیزیوتراپی به مراکز معتبر درمانی مراجعه کنند و افزود: بویژه زمانی زمانی که مردم می خواهند خدمات فیزیوتراپی را خارج از مراکز درمانی شناخته شده و رسمی دریافت کنند باید از صلاحیت حرفه ای درمانگر خود مطمئن باشند بویژه زمانی که لازم است که این خدمات را در خانه دریافت کنند.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران تاکید کرد: مردم حتما باید از درمانگران فیزیوتراپی، کارت عضویت این انجمن یا کارت عضویت سازمان نظام پزشکی را مطالبه کنند و مطمئن شوند که فردی که ادعای ارائه خدمات درمانی فیزیوتراپی را دارد حتما فیزیوتراپیست باشد.

دخالت برخی افراد بویژه دانش آموختگان تربیت بدنی در حوزه فیزیوتراپی سالهاست که مورد انتقاد مسئولان حوزه فیزیوتراپی کشور است.

فیزیوتراپی یکی از شاخه های توانبخشی است که به باز توانی عملکرد صحیح عضلات کمک کرده و بیماری های مرتبط با آن را درمان می کند.

فیزیوتراپیست ها با در نظر گرفتن شرایط فیزیکی، روانی (سایکولوژیکی)، عاطفی و اجتماعی افراد کمک می کنند تا کیفیت زندگی آنها افزایش یابد.

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.