جمعه، 10 فروردین 1403

عزم جدی سازمان تامین اجتماعی در بروز رسانی پرداختها

عزم جدی سازمان تامین اجتماعی در بروز رسانی پرداختها

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به این که بزودی 3 هزار میلیارد تومان از محل تکمیل اسناد خزانه به این سازمان تزریق می شود، گفت: مطالبات جامعه پزشکی را به روز رسانی کرده و بدهی مراکز درمانی را پرداخت خواهیم کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ، دکتر امیرعباس منوچهری معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با هیات همراه خود در دیدار با رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به این که 10 درصد تخت های بستری مربوط به سازمان تامین اجتماعی است، تصریح کرد: این سازمان 77 بیمارستان و 300 درمانگاه در سراسر کشور دارد و اولین خریدار و دومین ارائه دهنده خدمات درمانی در کشور است.

وی افزود: در حال حاضر طلب سازمان تامین اجتماعی از سیستم هایی که به آن ها خدمات ارائه دادیم بیشتر از بدهی های این سازمان است و می توان انتظار داشت به زودی مطالبات جامعه پزشکی را بروز رسانی کرده و بدهی بیمارستان ها ، درمانگاهها و مراکز درمانی و جامعه پزشکی را پرداخت نماییم.

وی به 3 هزار میلیارد تومان درآمدی که از  محل تکمیل  اسناد خزانه به تامین اجتماعی تزریق می شود ، اشاره کرد و ادامه داد: بخش اعظم پرداختها به مراکز درمانی انجام شده است بطوری که تا تیرماه 98 را پرداخت نمودیم و بزودی به مرز نرمال 2 تا 3 ماه عقب افتادگی می رسیم که طبیعی خواهد بود.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: در بخش خصوصی نیز مطالبات را تا تیرماه 98 پرداخت نمودیم اما سال 97 را هم چنان به این بخش بدهکاریم .

وی به امضای تفاهم نامه سازمان تامین اجتماعی با سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و گفت: با حضور بیش از 8 هزار پزشک و 48 هزار نفر پرسنل در بخش درمان و با انعقاد تفاهم نامه با نظام پزشکی می توان دیالوگ جدیدی را با جامعه پزشکی در جهت تشکیل پرونده الکترونیک و امضای دیجیتال ، نظام ارجاع و پرداختهای بروز برقرار کنیم.

منوچهری با اشاره به اصل عدالت در خدمات و برنامه ریزی های انجام شده در این راستا خاطرنشان کرد: به منظور رعایت عدالت در ارائه خدمات به این نتیجه رسیدیم که برای هر 20 هزار نفر باید درمانگاههایی داشته باشیم که خدمات درمانی رایگان را به افراد ارائه دهند ولی  77 شهرستان فاقد این سطح از خدمات هستند و سازمان تامین اجتماعی موظف به خدمت رسانی رایگان به این شهرستان هاست.

وی اضافه کرد: به منظور پر کردن این خلأ سازمان تامین اجتماعی درصدد است با بخش های دولتی فعال در این شهرستان ها قرار داد منعقد کند و اگر بخش دولتی هم وجود نداشت با مراکز خصوصی قرار داد ببندد.

وی اظهار کرد: با تکمیل پروسه و فرآیند نسخه  الکترونیک و امضای دیجیتال پزشکان در جریان میزان هزینه دارو و تجهیزات نسخی که برای بیمار خود می نویسند قرارخواهند گرفت و بدین ترتیب از تحمیل هزینه های اضافی نیز جلوگیری می شود.

 

عدم اجرای گاید لاین ها سبب هدررفت منابع می شود

دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز با بیان این که حدودا با یک جمعیت 290 هزار نفری در جامعه پزشکی مواجه هستیم ، گفت: مطالبات این جامعه بطور مستمر به ما منتقل شده و از سوی دیگر شورای عالی بیمه، وزارت بهداشت و بیمارستان های خصوصی و درمانگاهها نیز به صورت پویا با سازمان نظام پزشکی ارتباط داشته و درصورتی که یک کارگروه مشترک براساس تفاهم نامه سازمان نظام پزشکی با تامین اجتماعی برقرار شود ، امیدواریم که به نفع بیماران و جامعه پزشکی به تفاهم های موثری برسیم.

وی افزود: در بخش اقتصاد سلامت با اجرای نسخه الکترونیک و امضای دیجیتال به نکات مثبتی رسیدیم که می توان برای همکاری بیشتر آن را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهیم.

ظفرقندی به عدم اجرای گایدلاین اشاره کرد و ادامه داد: عدم اجرای گاید لاین ها سبب هدررفت منابع شده که از جیب بیمار و دولت هزینه می شود و همکاری نزدیک با سازمان تامین اجتماعی به عنوان اولین خریدار بزرگ خدمات در کشور می تواند در اجرای صحیح گاید لاین ها با کمک نسخه الکترونیک موثر بوده و گامی در جهت کاهش هدررفت منابع باشد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: اجرایی کردن گاید لاین ها نیاز به کار فرهنگی دارد که سازمان نظام پزشکی می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

گزارش تصویری

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.