جمعه، 10 فروردین 1403

چای را به خاطر سلامت قلب‌تان بنوشید

چای را به خاطر سلامت قلب‌تان بنوشید
مطالعات جدید نشان می‌دهد افرادی که حداقل سه بار در هفته چای سبز یا سیاه می‌نوشند، با رساندن پلی‌فنول‌ها به بدن، باعث بهبود عملکرد قلب‌شان می‌شوند.

به گزارش نیویورک تایمز؛ نتایج تحقیق تازه ای که توسط محققان چینی انجام و در ژورنال اروپایی پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق، منتشر شده، نشان می‌دهد در کسانی که بیش از سه بار در هفته چای سیاه یا سبز می‌نوشند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی ۲۰ درصد کمتر از سایرین است. همچنین خطر مرگ در اثر بیماری‌های قلبی عروقی به میزان ۲۲ درصد و خطر مرگ‌های زودرس ناشی از بیماری‌های مزمن نیز به میزان ۱۵ درصد در این افراد کاهش می‌یابد.

پلی‌فنول‌ها، مواد شیمیایی ارگانیک هستند که در هر دو نوع چای سیاه و سبز یافت می‌شوند. پلی‌فنول‌ها مزایایی از جمله بهبود عملکرد رگ‌های خونی دارند. این ترکیبات همچنین می‌توانند کلسترول خوب را افزایش دهند، از سلامت قلب محافظت کرده و باعث کاهش التهاب در بدن شوند. در واقع این ترکیبات، آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی موجود در انواع چای هستند و سموم محیطی ناشی از آلودگی هوا و دود توتون و تنباکو را از بدن پاک می‌کنند.

کارشناسان خاطرنشان می‌کنند از آنجا که پلی‌فنول‌ها به مدت طولانی در بدن حفظ نمی‌شوند، مصرف مکرر و مداوم چای برای حفظ فواید آنها ضروری است.

برای کسانی که چای بخصوص چای سبز نمی‌نوشند، روش‌های دیگری برای به دست آوردن این مزایا وجود دارد. پلی‌فنول‌ها را می‌توان در خوراکی‌هایی مانند شراب قرمز، انگور، شکلات تیره و انواع توت‌ها نیز یافت. مکمل‌های حاوی پلی‌فنول نیز وجود دارند اما به اندازه مواد غذایی طبیعی، اثربخش نیستند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.