پنجشنبه، 9 فروردین 1403

ظرفیت درآمد 5 میلیارد دلاری از گردشگری سلامت

ظرفیت درآمد 5 میلیارد دلاری از گردشگری سلامت
رئیس کمیته گردشگری سلامت کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران، میزان درآمدهای کشور از حوزه گردشگری سلامت طی سال گذشته را یک میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: این رقم تنها 20 درصد از استعدادهای ایران در حوزه گردشگری سلامت بوده و باید آن را تا 5 میلیارد دلار افزایش دهیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از پایگاه خبری اتاق بازرگانی، محمد جهانگیری رئیس کمیته گردشگری سلامت کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران طی نشستی با حضور اعضا و فعالان این بخش به تشریح برنامه‌های این کمیسیون برای توسعه درآمدهای ارزی کشور از بخش گردشگری سلامت پرداخت.

وی میزان درآمدهای کشور از حوزه گردشگری سلامت طی سال گذشته را یک میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: این رقم تنها 20 درصد از استعدادهای ایران در حوزه گردشگری سلامت بوده و باید آن را تا 5 میلیارد دلار افزایش دهیم.

 رئیس کمیته گردشگری سلامت کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران با بیان این مطلب که سال گذشته درآمدهای ارزی از گردشگری سلامت یک میلیارد دلار بوده است، تصریح کرد: این رقم تنها 20 درصد از استعدادهای ایران در حوزه گردشگری سلامت بوده و باید آن را تا 5 میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی ضمن اشاره به تفاهمی که بین انجمن خدمات بین‌المللی سلامت و صداوسیما صورت گرفته است، یکی از اولویت‌های اصلی کمیته گردشگری سلامت را تلاش برای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه و ارتقای جایگاه گردشگری سلامت در کشور عنوان کرد.

به اعتقاد وی بازاریابی و برندسازی از خدماتی که قادر به ارائه آنها هستیم از جمله موضوعاتی است که باید پیش از ورود به مسائل بین‌المللی آن‌ها را در نظر بگیریم؛ تا زمانی که در داخل برندهای ملی ایجاد نکرده‌ایم، تلاش برای داشتن برندهای بین‌المللی اقدام نادرستی است.

تمرکز روی زنجیره سلامت و خدماتی که در این مسیر باید به متقاضیان ارائه شود، مسئله دیگری بود که از سوی جهانگیری مورد تأکید قرار گرفت. به باور او باید روی کل این زنجیره سرمایه‌گذاری و حلقه‌های ضعیف‌تر را تقویت کرد.

جهانگیری همچنین از شروع اقدامات اولیه برای تأسیس شهرک گردشگری سلامت در استان اردبیل خبر داد و گفت: زمین موردنیاز واگذار شده و با تفاهم صورت گرفته بین انجمن و مسئولان این استان، امیدواریم مراحل ساخت این شهرک که شامل ارائه خدمات درمانی و آب‌درمانی به گردشگران است هرچه سریع‌تر انجام شود.

رئیس کمیته گردشگری سلامت در ادامه از برگزاری نمایشگاهی با موضوع گردشگری سلامت در اسفند ماه و در سلیمانیه عراق خبر داد و همچنین به حضور ایران در اکسپو 2020 دبی اشاره کرد، گفت: باید از این ظرفیت هم برای معرفی توانمندی‌های ایران در حوزه گردشگری سلامت استفاده کرد.

بر اساس اظهارات جهانگیری آنچه در این رابطه اهمیت دارد، داشتن یک برنامه بلندمدت است برای همین کمیسیون گردشگری در تلاش است پیش از هر اقدامی چنین برنامه‌ای را با مشارکت همه دستگاه‌های دولتی مربوطه تهیه و اجرایی کند. خوشبختانه حمایت‌های لازم از سوی این دستگاه‌ها را داریم و توانستیم پیش‌نویس این برنامه را که بر مبنای فعالیت‌های بخش خصوصی تهیه شده را به اتمام برسانیم.

سایت منبع

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.