جمعه، 10 فروردین 1403

ترور سردار سلیمانی ، نتیجه ای به دور از محاسبات آمریکا خواهد داشت

ترور سردار سلیمانی ، نتیجه ای به دور از محاسبات آمریکا خواهد داشت
دکتر مصطفی معین رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی در یادداشتی با اشاره به این که شهادت سردار سلیمانی پیام ها و پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت، گفت: كارنامه سياه امريكا در دخالت‌ها و تجاوزهايي كه در ايران و كشورهاي منطقه در چند دهه گذشته داشته، با اين اقدام جنايتكارانه كه مصداق بارزي از ترور دولتي است، ننگين‌تر از پيش شد. ترديدي ندارم كه ترور سردار سليماني، نتيجه‌اي به دور از محاسبات آنها خواهد داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در یادداشت دکتر مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی آمده است:

"سردار قاسم سليماني، فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامي بامداد روز جمعه، سيزدهم دي‌ماه در فرودگاه بغداد در حمله پهپادي نيروهاي امريكايي به درجه شهادت نايل شد. شهادت سردار قاسم سليماني پيام‌ها و پيامدهايي را در پي خواهد داشت. در تاريخ معاصر كشورمان، هر زمان كه وحدت و همبستگي ملي ما بر اثر عدم مسووليت‌شناسي و بي‌تفاوتي نخبگان، سوءتدبير، بي‌كفايتي بعضي مسوولان و غفلت‌شان از توطئه‌بيگانگان و نفوذي‌هاي آنها دچار ضعف و فتور شده، دچار خسارت‌هاي سهمگيني در حد از دست دادن اصلي‌ترين سرمايه‌هاي ملي در عرصه‌هاي فرهنگ و سياست، دفاع و امنيت و ميدان نبرد شده‌ايم. فقدان سرمايه‌هاي نماديني چون اميركبير يا محمد مصدق، مصطفي چمران يا صياد شيرازي و اكنون قاسم سليماني كه پرچمدار استقلال، شرف و افتخار ملت ما بوده‌اند، جبران‌ناپذير بوده و خواهد بود. سردار قاسم سليماني به بالاترين كرامت انساني كه شهادت در راه خداست، دست يافت و جانش را عاشقانه در دفاع از عزت و امنيت و منافع ملي كشورش در طبق اخلاص و ايثار نهاد. حال، پيام شهادت سردار قاسم سليماني براي جامعه خصوصا جوانان و همچنين مسوولان كشور چيست و چه پيامدهايي مورد انتظار است؟ به باور نگارنده اين يادداشت، طرح اين پيام‌ها و پيامدها پس از شهادت اين فرمانده مورد نياز و ضروري است كه در ادامه به بخشي از آنها اشاره مي‌كنم. شناخت بهتر و دقيق‌تر دوست و دشمن، خودي و غيرخودي نكردن شهروندان، بازنگري و تجديدنظر در رفتار منفي و محدوديت‌هاي سياسي- اجتماعي، احساس مسووليت همگاني در قبال مسائل و مشكلات كشور به دور از منافع شخصي و جناحي، قدرشناسي از مردم و اهتمام در رفع نارضايي‌ها و نابرابري‌ها از جمله مسائلي است كه بايد به آن توجه كرد تا در نهايت موجبات تقويت همبستگي ملي در شرايط مختلف و حساس فراهم آيد.

كارنامه سياه امريكا در دخالت‌ها و تجاوزهايي كه در ايران و كشورهاي منطقه در چند دهه گذشته داشته، با اين اقدام جنايتكارانه كه مصداق بارزي از ترور دولتي است، ننگين‌تر از پيش شد. ترديدي ندارم كه ترور سردار سليماني، نتيجه‌اي به دور از محاسبات آنها خواهد داشت. همبستگي بيش از پيش ايرانيان غيرتمند و احساس برادري و پيوند بيشتر آنها با ملت‌هاي منطقه، روح ايستادگي و مقاومت جمعي را تا اخراج امريكا و ساير قدرت‌هاي سلطه‌گر از منطقه افزايش خواهد داد."

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.