پنجشنبه، 9 فروردین 1403

متخلفان پذیرش غیرقانونی رشته‌های پزشکی به مراجع قضایی معرفی شدند

متخلفان پذیرش غیرقانونی رشته‌های پزشکی به مراجع قضایی معرفی شدند
معاون آموزشی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ۴۰ نفر با مدرک جعلی در رشته‌های پزشکی پذیرش گرفته بودند و حدود ۱۰۰ نفر مدرک جعلی خروج از کشور داشتند که همگی از تحصیل محروم و به مراجع قضایی و قانونی معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا ،باقر لاریجانی روز سه شنبه در حاشیه همایش معاونان آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی افزود: وضعیت همه دانشجویان علوم پزشکی کشور از سال ۹۴ تا ۹۸ به طور دقیق بررسی و وضعیت همه آنها با فهرست سازمان سنجش مطابقت داده شد و در کشور با مورد خلاف دیگری برخورد نکردیم.
وی گفت: حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ نفر متخلف مجدد بررسی و از تحصیل محروم شدند. اینها افرادی بودند که نتوانستند صحت مدارک خود را تایید کنند.
معاون وزیر بهداشت گفت: در مجموع در کل کشور هیچ فردی از سالهای گذشته به صورت غیرقانونی وارد دانشگاههای علوم پزشکی نشده حدود ۱۰۰ نفر که با مدرک جعلی به عنوان دانشجوی انتقالی آمده بودند و حدود ۴۰ نفر که مدرک جعلی داشتند به مراجع قضایی معرفی شدند و از تحصیل محروم شدند.
وی ادامه داد: البته تعداد دیگری هم بودند که در بررسی ها مشخص شد مدرک آنها درست بوده است.
لاریجانی گفت: مسولان وزارت بهداشت متخلفی که سوءاستفاده هایی داشته اند در زمان تخلف، مسوولیتی در حوزه آموزشی وزارت بهداشت نداشته اند.

همه موارد تخلف را بررسی کرده ایم

وی گفت: در مجموع همه موارد تخلف را بررسی کردیم حتی به تعدادی از مراکزی که مدرک جعلی می دادند را پیدا کردیم. همه این متخلفان به نهادهای نظارتی سپرده شدند.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: افراد شیاد همیشه وجود دارند. همه افرادی که در زمینه جذب غیر قانونی فعالیت داشتند و شناسایی شدند به مراجع قضایی معرفی شده اند.
وی گفت: برخی از این افراد از داوطلبان دعوت عام می کنند که اگر فلان مبلغ را بدهید در فلان دانشگاه پذیرش می شوید، بعضی از حرفها درست است برخی هم نادرست و بالاخره این مسائل وجود دارد.
لاریجانی ادامه داد: اکنون نهادهای نظارتی در مورد نظارت دارند و اگر به موارد خلافی دسترسی پیدا می کنند که ضوابط را رعایت نمی کنند، آنها را پیگیری می کنند.
وی گفت: دولت جمهوری اسلامی هزینه های زیادی برای آموزش دانشجویان علوم پزشکی صرف می کند و آموزش برای این دانشجویان تقریبا رایگان است و در کمتر کشوری چنین شرایطی برای آموزش عالی وجود دارد.

باید با صلاحیت ترین افراد وارد رشته های علوم پزشکی شوند

لاریجانی ادامه داد: باید با صلاحیت ترین افراد وارد رشته های علوم پزشکی شوند. به دنبال این هستیم که یکبار دیگر همه ورودی های دانشگاههای علوم پزشکی را ارزیابی کنیم.
وی گفت: در مورد لایحه سهمیه ایثارگران منتظر نظر دولت هستیم. اگر مسیر تصویب آن شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد زودتر تصویب می شود و اگر به مجلس برود تحت تاثیر تغییرات مجلس قرار می گیرد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.