پنجشنبه، 9 فروردین 1403

شیفت بعدازظهر دندان‌پزشکی‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شد

شیفت بعدازظهر دندان‌پزشکی‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شد
معاون بهداشت وزارت بهداشت جزئیات واگذاری مراکز دندان‌پزشکی این وزارتخانه به بخش خصوصی را تشریح کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ،دکتر علیرضا رییسی در گفت‌وگو با "ایسنا"، با اشاره به اما و اگرها درباره واگذاری مراکز دندان‌پزشکی وزارت بهداشت به بخش خصوصی، گفت: باید توجه کرد که ما این مراکز را به بخش خصوصی واگذار نکرده‌ایم، بلکه به صورت خرید خدمت از کمک بخش خصوصی در این مراکز استفاده می‌کنیم.

وی افزود : در حال حاضر حدود ۳۲۰۰ مرکز دندان‌پزشکی در سراسر کشور داریم که شیفت بعدازظهر آن‌ها غیرفعال بوده و مراکز در بعداز ظهرها عملا بسته‌اند. در عین حال هزینه دندان‌پزشکی در بخش خصوصی بسیار بالاست و مردم در بعد از ظهرها دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: بر همین اساس مراکز دندان‌پزشکی را در شیفت عصر به صورت خرید خدمت به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم تا با تعرفه مناسب که نه خصوصی است و نه دولتی، بلکه به نوعی تعرفه عمومی غیردولتی محسوب می‌شود، خدمات دندان‌پزشکی را به مردم ارائه دهند.

رییسی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه دندان‌پزشکی در بخش خصوصی تعرفه مدون و مشخصی وجود ندارد، تصریح کرد: تعرفه دولتی خدمات دندان‌پزشکی مشخص است. در عین حال یک تعرفه خصوصی را هم فرض کردیم و تعرفه‌ای بین این دو که البته بیشتر مایل به سمت تعرفه بخش دولتی است، برای خدمات دندان‌پزشکی که در شیفت بعد از ظهر در مراکز ما و از سوی بخش خصوصی ارائه می‌شود، تعیین کرده‌ایم تا شیفت‌های بعد از ظهر را هم برای مردم فعال کنیم که همه بتوانند از این خدمات استفاده کنند.


ساعت فعالیت مراکز دندان‌پزشکی وزارت بهداشت در بعدازظهرها

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: بنابراین مراکز دندان‌پزشکی وزارت بهداشت در شیفت‌های بعد از ظهر به صورت خرید خدمت از بخش خصوصی، خدمات دندان‌پزشکی را تحت نظارت وزارت بهداشت و با توجه به پروتکل‌های ما ارائه می‌دهند. بنابراین این مراکز که در ذیل مراکز جامع سلامت قرار دارند، از ساعت دو بعد از ظهر تا ۹ الی ۱۰ شب فعال می‌شوند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

محمودرضا عارفیان دوشنبه, 09 دی,1398 15:03
باسلام عالی در آرزوی روزی که یک قیمت واحد برای تعرفه دندانپزشکی در کل کشور اعمال شود و همه ی خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند انشالله