جمعه، 10 فروردین 1403

سال ۲۰۱۹ چه درس‌های سالمی به ما آموخت؟

سال ۲۰۱۹ چه درس‌های سالمی به ما آموخت؟
سال ۲۰۱۹ میلادی با توصیه‌های بسیار متنوعی در حوزه بهداشت و سلامت همراه بود که مرور دوباره برخی از آنها کمک می‌کند تا در سال ۲۰۲۰ سالم‌تر زندگی کنیم.

نشریه آمریکایی هافینگتون پست به یادآوری برخی از این درس‌های بهداشتی در روزهای پایانی سال جاری میلادی پرداخته است:

حرکت، کمردرد را بهتر می‌کند. بر خلاف باور عمومی که کمردرد حاد با استراحت کاهش می‌یابد، موسسه بهداشت ملی بریتانیا به کسانی که دچار این درد هستند، توصیه کرده حتما فعالیت‌های روزمره خود را ادامه دهند چون عدم تحرک به بدتر شدن وضعیت آنها می‌انجامد.

از سنین پایین مراقب کلسترول باشید. محققان بریتانیایی تاکید دارند که حتی در سن ۲۵ سالگی نیز باید میزان کلسترول خون خود را بررسی کنید. در صورت بالا بودن کلسترول بد در این سنین، می‌توان دارودرمانی را به سرعت آغاز و از گرفتگی شریان‌ها و حمله قلبی در سنین بالاتر جلوگیری کرد.

مسکن‌های بدون نسخه را اشتباه نخورید. شما احتمالا برای کاهش درد، مسکن‌هایی مانند پاراستامول، ایبوپروفن و یا آسپرین را اشتباه مصرف می‌کنید. این را بدانید که پاراستامول برای درمان درد ناشی از سرماخوردگی، آنفلوآنزا، گلودرد، سردرد و دندان‌درد مفید است. ایبوپروفن برای درد مفاصل و ماهیچه‌ها و همچنین کمردرد و آسپرین برای دردهای ناشی از صدمات، میگرن و دردهای قاعدگی مفید است.

یوگای چشم را یاد بگیرید. اگر با استفاده طولانی از لپ‌تاپ، سردرد و تاری دید را تجربه می‌کنید، دست‌ها را به یکدیگر ساییده تا گرم شوند. چشم‌ها را بسته و کف دست‌ها را روی آن قرار دهید تا زمانی‌که احساس کنید چشم‌ها گرمای دست‌ها را جذب کرده‌اند. قانون ۲۰:۲۰:۲۰ را یاد بگیرید. هر ۲۰ دقیقه، به مدت ۲۰ ثانیه به چیزی که ۲۰ فوت دورتر است، نگاه کنید. این کار باعث آرامش عضلات چشم می‌شود.

با آنتی‌بیوتیک‌ها، خوددرمانی نکنید. اگر دچار سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا شده‌اید، سراغ این داروها نروید و از پزشک تقاضای تجویز آنها را نکنید. منشا این بیماری‌ها ویروس است. پس آنتی‌بیوتیک نقشی در درمان آنها ندارد. آنتی‌بیوتیک‌ها برای عفونت مثانه، عفونت سینوس‌ها، عفونت گوش، عفونت‌های باکتریایی قفسه سینه و عفونت‌های پوستی قابل تجویزند.

علائم جسمی استرس را جدی بگیرید. کاهش تمرکز، اضطراب، تحریک‌پذیری و بی‌تابی از علائم روانی استرس مزمن هستند، اما اگر دچار مشکلات گوارشی، بروز لکه‌های پوستی، تپش قلب و افزایش یا کاهش فشار خون شدید، برای درمان استرس باید به پزشک مراجعه کنید.

منبع : dw فارسی

راهبر سیستم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.