پنجشنبه، 9 فروردین 1403

پیام تبریک رئیس کل نظام پزشکی به مناسبت میلادحضرت عیسی مسیح(ع)

پیام تبریک رئیس کل نظام پزشکی به مناسبت میلادحضرت عیسی مسیح(ع)

دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پیامی میلاد حضرت مسیح (ع) را به هموطنان و اعضای مسیحی جامعه پزشکی ایران و نیز مسیحیان جهان تبریک گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی متن پیام تبریک دکتر ظفرقندی به شرح ذیل است:

 

هموطنان گرامی مسیحی

اعضای مسیحی جامعه ارزشمند پزشکی ایران زمین

مسیحیان بزرگوار جهان

تولد حضرت عیسی مسیح (ع) موجبات شادی دلهای بسیاری از مردم این جهان در آستانه سال نو میلادی است. در جهان امروز اگرچه پیشرفت های علمی در اوج ظهور و بروز خود در زندگی بشر است و بسیاری از ناهمواری ها به مدد علم آدمی هموار شده است اما مروری بر آن چه در جهان می گذرد چه در دنیای پیشرفته چه بخش های در حال توسعه و چه در قسمت هایی از کره خاکی که در فقر و فلاکت به سر می برند، گویای آن است که حال بسیاری از مردم خوب نیست. در طبابت بارها دیده ایم کسانی را که به بیماری لاعلاج گرفتار آمده اما حال خوبی دارند و در مقابل کسانی هم بوده اند که همه تسهیلات و نعمت ها برای آن ها فراهم بوده است اما احوالشان به شدت بد و شکننده بوده است.

گویا در جهان امروز نیرویی نامرئی قصد دارد با بهره گیری از دوری آدم ها از یکدیگر به انواع و اقسام بهانه ها از جمله دین، قومیت، زبان ، توانگری یا فقر، ملیت و ... به جای حال خوش ، همدلی، نوع دوستی و غمخواری ، بذر دشمنی، نخوت ، تکبر، حسادت و منیت را در جای جای کره زمین بکارد و از پس آن میوه جنگ و خو نریزی برداشت نماید.

اینجانب به عنوان یک پزشک و استاد دانشگاه چه در ایران، چه در منطقه و چه در جهان بوی ناخوشایند چنین گیاه شومی را  استشمام می کنم و با تمام وجود خطر آن را برای درخت تنومند انسانیت هشدار می دهم.

میلاد پیامبر رحمت و مهربانی، عیسی فرزند مریم مقدس شاید فرصت مغتنمی برای ما انسان ها باشد که دست در دست هم ، نگذاریم فاصله ها گسست دست هایمان از یکدیگر را به همراه داشته باشد. عیسی (ع) پیامبر ما مسلمانان نیز هست چرا که پیامبر ما مسلمانان تکمیل کننده درس و رسم ابراهیم؛ موسی و عیسی علیهم السلام بود . بزرگترین درس تمام این پیامبران انسانیت ، اخلاق و معرفت است.

وظیفه خود می دانم این ایام معنوی و خجسته را به شما و تمام خداجویان عالم تبریک عرض کرده و امیدوارم در آستانه سال 2020 دوباره به رسم معرفت و اخلاق که باعث امنیت و عدالت بیشتر می شود؛ بازگردیم.

این نگرش طبیعتا جامعه ما را سالم تر نیز خواهد ساخت. به امید روزهای بهتر و پرنشاط برای همه اهالی جهان

محمد رضا ظفرقندی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.