چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

ابلاغ نسل چهارم اعتباربخشی ملی بیمارستان های ایران

ابلاغ نسل چهارم اعتباربخشی ملی بیمارستان های ایران

مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور وزارت بهداشت گفت: هدف ما این است که همه بیمارستان های کشور به درجه بالایی از ارائه کیفیت خدمات درمانی رسیده و درجه عالی دریافت کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی دکتر علیرضا عسکری، در همایش آموزش ارزیابان ارشد اعتباربخشی بیمارستان های کشور، اظهار کرد: با حمایت‌های معاون درمان وزارت بهداشت و با تلاش شبانه روزی اساتید و همکاران، نسل چهارم اعتباربخشی ملی بیمارستان های ایران، تدوین و ابلاغ شده و به زودی بازدیدهای میدانی از مراکز درمانی آغاز خواهد شد.

وی افزود: همچنین مقرر است، ترجمه این سند، به عنوان یکی از دستاوردهای نظام سلامت در عرصه بین المللی ارائه شود.

مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور وزارت بهداشت در ادامه بیان کرد: در نسل چهارم اعتباربخشی ملی بیمارستان ها، بر رویکرد حفظ ایمنی بیمار، ارائه خدمات با کیفیت، مدیریت بهینه منابع و افزایش غنای برنامه، تمرکز شده است.

عسکری تاکید کرد: نسل چهارم فرآیند اعتباربخشی بیمارستان ها رویکرد جدیدی به خود گرفته و با ممیزی های سالیانه و بازدیدهای ادواری، به فرآیندی مستمر و پویا تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتباربخشی به ارزیابی تمام ابعاد بالینی و غیر بالینی بیمارستان ها و مراکز درمانی می پردازد، گفت: ساختار اعتباربخشی مبتنی بر همفکری و خرد جمعی بوده و به گونه ای نگاشته شده که مسیر حرکت به سمت موفقیت در نسل چهارم مشخص است و با این نهضت طبق برنامه اجرایی ابلاغی خواهیم توانست مسیر خوبی را برای بیمارستان‌های کشور رقم زنیم.

عسکری در پایان تاکید کرد: هدف ما این است که همه بیمارستان های کشور به درجه بالایی از ارائه کیفیت خدمات درمانی رسیده و درجه عالی دریافت کنند. تلاش ما همواره کمک به تمامی مراکز در جهت ارتقای فرآیندها و بهبود مستمر کیفیت بوده است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.