پنجشنبه، 9 فروردین 1403

شکایت برخی پزشکان عامل لغو مرخصی 4 ماهه زایمان پزشکان طرحی

شکایت برخی پزشکان عامل لغو مرخصی 4 ماهه زایمان پزشکان طرحی

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، لغو مرخصی 4 ماهه زایمان پزشکان طرحی را از سوی دیوان عدالت اداری در شرایطی که با رکود فرزندآوری و سیر نزولی نمودار رشد جمعیت مواجه هستیم ،اقدامی ناپسند دانست و تاکیدکرد : این تصمیم در پی شکایت برخی پزشکان اتخاذ شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت؛  دکتر محمد حسین قربانی  در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اینکه دیوان عدالت اداری در اقدامی عجیب مرخصی زایمان ۴ ماهه پزشکان طرحی را حذف کرد، این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که پیش از ابلاغ این مصوبه آنها می‌توانستند از این فرصت چهارماهه برای فرزندآوری استفاده کنند، گفت: فرزندآوری و توجه به رشد جمعیت یکی از موضوعاتی است که در در همه کشورهای دنیا مورد توجه بوده است، کما اینکه قوانینی را در جهت تسهیل این روند مصوب کرده‌اند.

لغو مرخصی 4 ماهه زایمان پزشکان طرحی عامل تضییع حقوق بانوان پرشک می‌شود

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در ایران نیز مجلس اقدام به تصویب قانونی برای افزایش مرخصی زایمان کرده است، ضمن اینکه برای پزشکان طرحی نیز بخشنامه‌ای درون سازمانی در جهت فرزندآوری تدوین و ابلاغ شد که مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.

وی تصریح کرد: این بخشنامه به ضرورت توجه به تعیین مدت زمان لازم برای مرخصی زایمان پزشکان طرحی تاکید کرده که در جهت رسیدگی به نوزادان، تضمین سلامت مادران و تحکیم بنیان خانواده اعمال شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: ایجاد این بخشنامه، اقدامی کارشناسانه بود که می‌توانست به رشد جمعیت کمک کند که به علت شکایت برخی پزشکان به دیوان عدالت اداری لغو شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هم‌اکنون می‌طلبد که قانون به گونه‌ای اصلاح شود که مانع از انجام اقداماتی شود که به سلامت مادران لطمه وارد می‎سازد یا مانع از استراحت آنها برای فرزندآوری می‌شود، آن هم در شرایطی که شاهد رکود فرزندآوری و سیر نزولی نمودار رشد جمعیت در کشور هستیم./

پایان پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

جواد سلطانمحمدی یکشنبه, 24 آذر,1398 22:09
شنیده ها حاکی از ان است که دیوان عدالت اداری تصمیم گرفته مرخصی تمام پزشکان شاغل در بخش دولتی را به 3 ماه بازای هربار زایمان تقلیل دهد.