جمعه، 10 فروردین 1403

گسترش روز افزون دیابت در کشور /ضرورت توجه مسئولان به کمبود شدید انسولین

گسترش روز افزون دیابت در کشور /ضرورت توجه مسئولان به کمبود  شدید انسولین

عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به گسترش روز افزون دیابت در کشور گفت: با توجه به عوارض جبران ناپذیری که دیابت دارد؛ باید مسئولان نسبت به عرضه انسولین های آنالوگ توجه بیشتری نشان دهند.

 

دکتر فرزاد فرقان عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی این سازمان با اشاره به وضعیت وخیمی که عوارض ناشی از دیابت در بیماران مبتلا ایجاد می کند، بیان کرد: مسئولان نظام سلامت باید توجه ویژه ای به دیابت به عنوان یکی از مهم ترین بیماری های غیرواگیر در جامعه داشته باشند .

وی با بیان این که عوارض ناشی از دیابت مانند زخم پای دیابتی، عوارض کلیوی ، چشمی و قلبی و بسیاری از عوارض جبرنان ناپذیر و غیر قابل برگشت، هزینه های سنگینی را به نظام سلامت وارد می کند، افزود: علیرغم نگرانی های جامعه پزشکی از گسترش روز افزون دیابت در کشور ، کمبود شدید انسولین در داروخانه ها نیز به معضل دیگری تبدیل شده که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.  

وی انسولین را یکی از موثرترین روش های درمان دیابت عنوان کرد و ادامه داد: در دیابت تیپ یک که کودکان و نوجوانان را مبتلا می کند ، تنها راه درمان استفاده از انسولین است که اکنون بسیاری از داروخانه های کشور با کمبود انسولین های آنالوگ مواجه هستند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی خاطرنشان کرد: چنان چه کمبود انسولین در داروخانه ها مرتفع نشود ، عواقب جبران ناپذیری را برای سلامت افراد دیابتی به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.