جمعه، 31 فروردین 1403

پزشکان زیاده خواه نیستند/ نباید با حرکت های پوپولیستی مردم را در برابر جامعه پزشکی قرار داد

پزشکان زیاده خواه نیستند/ نباید با حرکت های پوپولیستی مردم را در برابر جامعه پزشکی قرار داد

عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت : برخی از سیاستگذاران با حرکت های پوپولیستی سعی بر آن دارند تا مردم را در مقابل جامعه پزشکی قرار دهند و این ذهنیت را ایجاد کرده اند که پزشکان زیاده خواه هستند و تعرفه خدمات آن ها نباید مطابق تورم موجود در جامعه افزایش داشته باشد.

 

دکتر بهنام عباسیان عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی این سازمان با بیان این که سیاستگذاران حوزه سلامت بر این باورند که تعرفه های پزشکی نباید به گونه ای تصویب شود که پزشکان به درآمد کلان برسند، اظهار کرد:  پزشکان نیز از دل این مردم بیرون آمده اند و تافته جدا بافته از آنان نیستند و مانند آحاد جامعه با تورم و سایر مشکلات اقتصادی مواجه هستند؛ بنابراین عدم افزایش تعرفه ها معیشت آنان را با مشکل مواجه می کند.

وی افزود: چندین سال است که تعرفه های پزشکی رشد نداشته و شورای عالی نظام پزشکی نیز درخواست تشکیل کارگروه مشترک با نمایندگان وزارت بهداشت را نموده است و بر این نکته مهم تاکید دارد که مردم باید در جریان هزینه های تمام شده سلامت خود باشند.

وی ادامه داد: برخی از سیاستگذاران با حرکت های پوپولیستی سعی بر آن دارند تا مردم را در مقابل جامعه پزشکی قرار دهند و این ذهنیت را ایجاد کرده اند که پزشکان زیاده خواه هستند و تعرفه خدمات آن ها نباید مطابق تورم موجود در جامعه افزایش داشته باشد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با انتقاد از این که شورای عالی بیمه نقطه نظرات کارشناسی سازمان نظام پزشکی را در تعیین تعرفه های پزشکی لحاظ نمی کند، تصریح کرد: جامعه پزشکی همواره در برابر بی عدالتی هایی که در حقش می شود سکوت نموده و با تعرفه هایی که بسیار کمتر از میزان واقعی هزینه تمام شده است ، خدمات درمانی را به بیماران ارائه می دهد .

عباسیان خاطرنشان کرد: سیاستگذاران باید راهکارهایی را اتخاذ کنند تا میزان منابعی که به حوزه سلامت اختصاص داده می شود ، پایدار بوده و تعرفه های پزشکی نیز به میزان واقعی خود نزدیک شود .

وی با تاکید بر این که همواره سلامت مردم برای جامعه پزشکی در اولویت قرار داشته است، گفت: جامعه پزشکی با وجود تمامی مشکلاتی که با آن دست به گریبان است اما همواره در کنار مردم بوده و با تعرفه های غیرواقعی خدمات خود را به بیماران ارائه داده است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات خوب و با کیفیت در مراکز درمانی و پاراکلینیک مستلزم به روز بودن تجهیزات و همچنین توانمندی کادر پزشکی به لحاظ جسمی و روحی است اما با وجود تعرفه های پایین و ساعات کاری بالا چطور می توان انتظار داشت که شاهد افت کیفیت خدمات در مراکز درمانی نباشیم؟

عضو شورای عالی نظام پزشکی به سختی کار پزشکان اشاره کرد و گفت: پزشکان برای گذراندن طرح به نقاط محروم اعزام می شوند و همکاران رزیدنت نیز ساعات زیادی را در مراکز درمانی به ارائه خدمت مشغولند و سایر همکاران عمومی و متخصص نیز در رشته های مختلف سختی های کار خود را دارند اما در مقابل همه این تلاشها هیچ طرح حمایتی از سوی سیاستگذاران وجود ندارد و وقتی صحبت از تعرفه ها می شود همه بر عدم افزایش آن اتفاق نظر دارند.

عباسیان یاد آور شد: پزشکان نیز از دل همین جامعه و مردم هستند و نباید نسبت به مشکلات معیشتی آن ها بی تفاوت بود و اگر هم سیاست بر عدم افزایش تعرفه های پزشکی است ؛ لااقل مردم در جریان هزینه واقعی خدماتی که به آنها ارائه می شود، قرار گیرند تا بدانند که جامعه پزشکی زیاده خواه نیست بلکه از حق خود برای رفاه حال آن ها می گذرد و در تمامی شرایط در کنار مردم است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.