پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رئیس سازمان غذا و دارو؛

هیچ گونه داروی تقلبی به کشور وارد نشده است

هیچ گونه داروی تقلبی به کشور وارد نشده است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: این اطمینان خاطر را به بیماران می‌دهیم که هیچ گونه داروی تقلبی طی سال‌های گذشته به کشور وارد نشده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از فارس؛  دکتر محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که برخی مواقع در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اخباری مانند واردات داروهای تقلبی به کشور مشاهده می‌شود اظهار کرد: این اطمینان خاطر را به بیماران می‌دهیم که هیچ گونه داروی تقلبی طی سال‌های گذشته به کشور وارد نشده است هر چند که به دلیل پرسود بودن تجارت داروها احتمال تقلب در آن زیاد است.

وی  افزود: ما نیز با مواردی مواجه شدیم که داروی تقلبی به گمرک ما رسیده است اما به دلیل سیستم نظارتی قوی سازمان غذا و دارو و برخورداری از آزمایشگاه‌های قوی این داروها به هیچ وجه وارد کشور نشده و در اختیار بیماران قرار نگرفته است.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در بازه‌ای از زمان داروها و لوازم مصرفی بیماران دیالیز صفاقی از یک شرکت آمریکایی خریداری می‌شد اما چند سالی است که به دلیل تحریم‌ها این اقلام به ما ارائه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ما دقیقاً همزمان با ممنوعیت واردات این کالاها توانستیم تولید این لوازم مصرفی را در کشور آغاز کنیم گفت: همین موضوع باعث شد که بیماران ما در زمینه تهیه این لوازم مصرفی نگرانی نداشته باشند.

شانه‌ساز در پایان تأکید کرد: در حال حاضر 120 شرکت فعال داروسازی در کشور فعالیت می‌کنند و ما تلاش خواهیم کرد تا علاوه بر حمایت از تولید داخل توان خود را برای افزایش تولید داروهای جدید در کشور به کار بگیریم.

سایت منبع

انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.