جمعه، 10 فروردین 1403

توان داروخانه‌ها برای تأمین داروهای خاص کاهش یافت

توان داروخانه‌ها برای تأمین داروهای خاص کاهش یافت
رئیس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران گفت: در صورت ادامه بدعهدی بیمه‌ها، به‌زودی داروخانه‌ها توان مالی برای تهیه دارو خصوصا داروهای اساسی مثل انسولین و داروهای بیماری‌های خاص که گران‌قیمت و نقدی هستند را از دست خواهند داد.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی زارعی رئیس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران  درباره  پرداختی‌های سازمان‌ بیمه سلامت در حوزه دارو گفت: متاسفانه سازمان بیمه سلامت، مطالبات سه ماه پایانی سال ۹۷ داروخانه‌ها را به‌رغم تمامی پیگیری‌ها هنوز پرداخت نکرده است.

وی گفت: در حال حاضر با تأخیرهای طولانی از سوی دو سازمان بیمه‌گر اصلی یعنی بیمه سلامت و تأمین اجتماعی مواجهیم و با توجه به افزایش هزینه‌ها و فروش نقدی یا حداکثر یک ماهه دارو توسط شرکت‌های دارویی، داروخانه‌ها در شرایط بحرانی قرار دارند.

زارعی افزود: متأسفانه باید اعتراف کنیم که در صورت ادامه وضعیت فعلی، به‌زودی داروخانه‌ها توان مالی برای تهیه دارو خصوصا داروهای اساسی مثل انسولین و داروها آنزیمی و  فاکتورهای خونی و شیمی درمانی و داروهای بیماری‌های خاص که گران‌قیمت و نقدی هستند را از دست خواهند داد و در چنین صورتی، مسؤولیت عواقب احتمالی آن به عهده سازمان‌های بیمه‌گر خواهد بود.

رئیس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران اظهار داشت: از وزیر بهداشت و وزیر رفاه و رئیس سازمان تامین اجتماعی و همچنین رئیس سازمان بیمه سلامت می‌خواهیم با توجه به شرایط کنونی کشور طوری برنامه‌ریزی کنند که مطالبات جامعه داروسازی کشور، هرچه زودتر پرداخت و به‌روز شود.

انتهای پیام/

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.