پنجشنبه، 30 فروردین 1403

امضای تفاهم نامه بهبود خدمات پزشکی بین ایران و ژاپن

امضای تفاهم نامه بهبود خدمات پزشکی بین ایران و ژاپن
تفاهم نامه پروژه بهبود خدمات پزشکی در جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مدل‌های مدیریت پزشکی در ژاپن بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آژانس همکاری‌های بین الملی ژاپن (جایکا) به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی،  این تفاهم نامه توسط محسن اسدی لاری مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت و یوکی هارو کوبا یاشی مسئول دفتر جایکای ژاپن در جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه، مدیران بخش سلامت کشورمان از تجارب کشور ژاپن در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی در ۵ حوزه مدیریت بیمارستان، طراحی و ساخت بیمارستان، نظام‌های نگهداری از سالمندان، مدیریت بیماری‌های غیر واگیر و مدیریت و کنترل سرطان بهره مند خواهند شد.

این تفاهم نامه با حضور پاکدل رییس مرکز تحول اداری وزارت بهداشت و مدیر اجرایی پروژه بهبود خدمات پزشکی در ایران بر مبنای مدل مدیریتی ژاپن به امضا رسید.

جلال نائلی، معاون اقتصادی و همکاری‌های دوجانبه حوزه بین الملل وزارت بهداشت در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه در پی همکاری‌های بین ایران و ژاپن و در پی سفر هیات وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه و سازمان‌های مرتبط به ژاپن در دو سال گذشته منعقد شده است و با امضای این سند همکاری، در راستای توانمندسازی مدیران بخش سلامت، مقدمات اعزام 60 تن از مدیر بخش سلامت برای فراگیری و آشنایی با آخرین دستاوردهای ژاپن در مدیریت خدمات پزشکی فراهم می‌شود.

منبع : ایران پزشک

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.