پنجشنبه، 9 فروردین 1403

۴۵هزار میلیارد تومان هزینه سالانه بیماری های غیر واگیر در کشور

۴۵هزار میلیارد تومان هزینه سالانه بیماری های غیر واگیر در کشور
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به بار اقتصادی بیماری های غیرواگیر در کشور گفت: سالانه ۴۵ هزار میلیارد تومان هزینه از بابت بیماری های غیر واگیر به کشور تحمیل می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از مهر، دکتر علیرضا رئیسی در هفتمین کنگره ملی پیشگیری و درمان چاقی ایران که در مرکز همایش های بیمارستان میلاد تهران برگزار می شود، افزود: برای پیشگیری از  بیماری های غیرواگیر نیاز است همه سازمان ها و مردم مداخله کنند وگرنه وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند کاری پیش ببرد.

وی با عنوان این مطلب که علت ۸۲ درصد مرگ و میرها در کشورمان ناشی از بیماری های غیرواگیر است، گفت: سهم ۴ بیماری سرطان ها، بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و همچنین بیماری های مزمن تنفسی به تنهایی ۷۶ درصد است.

رئیسی با عنوان این مطلب که در سال شاهد ۳۸۰ هزار مرگ و میر در کشور هستیم، افزود: ۳۱۲ هزار مرگ و میر مربوط به بیماری های غیرواگیر است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود تا سال ۲۰۴۰ آمار مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر به ۶۵۰ هزار نفر برسد.

معاون وزیر بهداشت به وضعیت سالمندی در کشور اشاره کرد و گفت: تا ۲۵ سال آینده از هر سه نفر جمعیت کشور یک نفر بالای ۶۰ سال خواهیم داشت که این زنگ خطری بسیار جدی است که باید به موضوع سلامت افراد سالمند کشور توجه شود.

رئیسی به گزارش جدید وزارت بهداشت از بار اقتصادی بیماری های غیرواگیر در ایران اشاره کرد و گفت: سالانه ۴۵ هزار میلیارد تومان صرف بیماری های غیرواگیر می شود که نصف آن مربوط به هزینه های غیرمستقیم است.

سایت منبع

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.