پنجشنبه، 9 فروردین 1403

ذخیره استراتژیک لوازم پزشکی تا ۸ ماه آینده تامین شده است

ذخیره استراتژیک لوازم پزشکی تا ۸ ماه آینده تامین شده است
رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: ذخیره استراتژیک کالاهای مصرفی همچون پیس میکر، آی سی دی، انواع دریچه‌های قلبی، اکسیژناتور، محلول‌ها و ست‌های پیوند تا هشت ماه آینده توسط هیات امنا تامین شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از وبدا؛ دکتر مهدی یوسفی درباره خرید تجهیزات سرمایه‌ای مراکز درمانی و ملزومات مصرفی حیاتی مورد نیاز بیماران اظهار کرد: هیات امنا بر اساس نیازسنجی دریافتی از حوزه‌های تخصصی وزارت بهداشت به ویژه معاونت درمان نسبت به خرید تجهیزات سرمایه‌ای مراکز درمانی دولتی از طریق فرآیندهای رقابتی اقدام و دستگاه‌هایی نظیر ام آر آی، سی تی اسکن، آنژیوگرافی و شتابدهنده را برای این مراکز تامین کرده است.
وی افزود: اعتبارات مصوب مربوط به هیات امنای صرفه جویی ارزی در قانون بودجه سنواتی کل کشور طی سالیان اخیر تحت عنوان کمک طبقه بندی شده و تخصیص این قبیل بودجه‌ها منوط به تحقق منابع درآمدی قانون بودجه و موکول به جمع‌بندی میزان تحقق این منابع در ماه‌های پایانی سال است.
یوسفی عنوان کرد: تجربه سال‌های اخیر نشان داده که با توجه به شرایط کشور و مضایق منابع اعتباری قابل حصول بودجه‌های تحت عنوان کمک، از جمله بودجه مربوط به هیات امنای صرفه جویی ارزی در نهایت در پایان سال از اولویت تخصیص حذف شده است.
وی ادامه داد: هیات امنای صرفه جویی ارزی جهت پیشگیری از بروز وقفه و اختلال در روند درمانی بیماران مشمول در حوزه‌های فعالیت این هیات (بیماران پیوندی و بیماران ناشنوای کاندید عمل کاشت حلزون) از ابتدای سال نسبت به پرداخت بخشی از هزینه‌های درمانی بیماران (هزینه خرید پروتز حلزون شنوایی، هزینه‌های تیم پیوند، هزینه هتلینگ بیمارستانی و هزینه‌های مربوط به تامین ملزومات مصرفی مورد نیاز عمل پیوند)، از محل منابع داخلی خود اقدام کرده است.
رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران یادآور شد: با توجه به اهمیت بودجه‌های تخصیص یافته به هیات امنا در روند درمان بیماران نیازمند پیوند و کاشت پروتز حلزون مساعدت هیات امنا به صورت هدفمند به افراد نیازمند تخصیص یافته است.
یوسفی گفت: با پیگیری‌های هیات امنای صرفه جویی ارزی و موافقت معاونت امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، از سال ۱۳۹۹ بودجه مصوب هیات امنا در قانون بودجه سنواتی کل کشور جهت اطمینان از عدم بروز وقفه و اختلال در روند درمانی بیماران نیازمند پیوند و بیماران ناشنوای کاندید کاشت حلزون، به منابع درآمدی ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها مرتبط شده است.
وی عنوان کرد: بهرغم عدم تخصیص بودجه کاشت حلزون در طی چهار سال گذشته یعنی از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ هیات امنا جهت پیشگیری از بروز اختلال در روند درمانی بیماران ناشنوایی کاندید کاشت حلزون اعتبار مورد نیاز را از محل منابع داخلی خود تأمین کرده است.
یوسفی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری از ۵۲.۷ میلیارد  تومان اعتبار مصوب کاشت حلزون تنها ۸ میلیارد تومان به هیات امنا ابلاغ شده است و برای سال ۱۳۹۸ ذخیره پروتز حلزون شنوایی کفاف سه ماه درخواست را برای بیماران نیازمند می‌دهد.

سایت منبع

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.