پنجشنبه، 9 فروردین 1403

تفاهم نامه همکاری سازمان نظام پزشکی و دانشگاه صنعتی شریف امضا شد

تفاهم نامه همکاری سازمان نظام پزشکی و دانشگاه صنعتی شریف امضا شد

به منظور توسعه و ترویج فناوری های پزشکی و سلامت در راستای ارتقای سلامت جامعه ، تفاهم نامه همکاری سازمان نظام پزشکی و دانشگاه صنعتی شریف به امضای محمد رضا ظفرقندی و محمود فتوحی فیروز آباد رسید.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه مشترک با دانشگاه صنعتی شریف ، دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که این سازمان با بدنه جامعه پزشکی و دانشگاهها در ارتباط است، بیان کرد: می توانیم ارتباطات علمی خوبی با دانشگاههای کشور با محوریت سازمان نظام پزشکی به لحاظ ماهیت حقوقی و حقیقی داشته باشیم و دلیل انعقاد این تفاهم نامه نیز در درجه اول آگاه سازی مردم در حوزه سلامت است.

وی افزود: نیازمند نفوذ آموزشهای سلامت در جنبه های مختلف بین خانواده ها هستیم تا بتوانیم از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری کنیم که این مهم به یک دغدغه جدی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال سرطان پستان یکی از بیماری های شایع در بین زنان است که متاسفانه در مرحله پیشرفته برای درمان مراجعه می کنند و اگر آموزشهای لازم در زمینه شناخت بیشتر به خانواده ها داده شود دیگر شاهد مراجعه افراد به مراکز درمانی در مراحل پیشرفته بیماری ها نخواهیم بود.

ظفرقندی با بیان این که می توانیم تولید محتوا را در زمینه آموزش به خانوارها انجام دهیم ، تصریح کرد: نفوذ این آموزش به گوشی همراه افراد و ساخت استارتاپ های مورد نیاز را باید به دانشگاهها سپرد تا با دانش خود نسبت به مرتفع نمودن نیازهای اساسی حوزه سلامت افراد جامعه گام های اساسی بردارند.

در ادامه دکتر سلیمی معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی نیز با ابراز خرسندی از فعالیت های مشترک پژوهشی بین سازمان نظام پزشکی و دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: پتانسیل های سازمان نظام پزشکی زیاد است و باید از آن برای ارائه پیشنهادات و ترسیم نیازهای حوزه سلامت استفاده کرد.

وی یاد آور شد: امیدواریم کمیته عملیاتی برای این منظور تشکیل و اهداف چند ساله تعریف شود تا دستاوردهایی برای کشور داشته باشیم.

گفتنی است پس از امضای تفاهم نامه ، دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی به همراه معاونین و مدیران خود از بخشهای مختلف پژوهشی دانشگاه شریف بازدید کرد.

گزارش تصویری

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.