جمعه، 10 فروردین 1403

اولین نشست کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلین حرف پزشکی و وابسته برگزار شد

اولین نشست کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلین حرف پزشکی و وابسته برگزار شد

با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت، دکتر ظفرقندی رییس کل سازمان نظام پزشکی، دکتر نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، دکتر فاضل مشاور وزیر و رییس انجمن جراحان ایران و معاونین درمان و بهداشت وزارت بهداشت، اولین نشست کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلین حرف پزشکی و وابسته در وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی به نقل از وبدا، بر اساس ماده واحده قانون چگونگی تعیین وظایف و صلاحیت شاغلان حرفه های پزشکی و وابسته به آن مصوب سال ۷۶ مجلس شورای اسلامی، وظایف و صلاحیت شاغلان حرف پزشکی و وابسته به آن، بر اساس قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی و سایر قوانین مربوطه مطابق آیین نامه هایی خواهد بود که توسط سازمان نظام پزشکی تهیه و به تصویب وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می رسد.

در اولین نشست کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلان حرف پزشکی و وابسته به آن، ضمن ارائه مستندات کمیسیون علمی و تنظیم تقویم تشکیل جلسات کمیسیون ملی، آیین نامه داخلی شورای معین این کمیسیون به تصویب رسید و اولویت بندی موضوعات قابل ارائه به دبیرخانه کمیسیون ملی بررسی شد.

همچنین پیش از این و در اردیبهشت ماه امسال، شیوه نامه اجرایی ماده واحده قانون چگونگی تعیین وظایف و صلاحیت شاغلان حرف پزشکی و وابسته توسط وزیر بهداشت تصویب و ابلاغ شد.

بر اساس تصویب کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلین حرف پزشکی و وابسته موضوعاتی مانند مصادیق آموزشی و مهارتی، مصادیق اخلاقی و رفتاری ارائه دهندگان خدمت، سطح بندی خدمات بر اساس میزان تخصصی بودن، بررسی مصادیق سلامت جسم و روان ارائه دهندگان خدمت و موارد ارجاعی در شورای معین یا دبیرخانه این کمیسیون مطرح خواهد شد.

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.