جمعه، 10 فروردین 1403

تخلفات گسترده در حوزه دارو سود سرشاری را نصیب قاچاقچیان می کند

تخلفات گسترده در حوزه دارو سود سرشاری را نصیب قاچاقچیان می کند

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس گفت: در برخی موارد مردم به دلیل کمبود دارویی مجبور می شوند از مسیرهای قاچاق داروی مورد نیاز را تهیه کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، همایون هاشمی ضمن تشکر از پلیس برای برخورد با دلالان دارو و کشف۳۰۰ هزار قلم داروی قاچاق و تقلبی در پایتخت ،داروهای تقلبی را آسیب و معضلی بزرگ دانست  و گفت: داروی تقلبی به سلامت انسان و اقتصاد کشور  آسیب های زیادی را وارد می کند.
رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی افزود: وجود تخلفات گسترده در حوزه دارو سود سرشاری را راهی جیب قاچاقیان دارو می کند.

 وی راهکار جلوگیری از عرصه داروهای قاچاق و تقلبی را تشدید نظارت ها دانست و ادامه داد: توسعه نظارت و نظارت های تخصصی می‌تواند در این رابطه بسیار موثر باشد و می طلبد بخش نظارتی و بازرسی های سازمان غذا و دارو تقویت شود البته نقش تحریم ها و تورم در این رابطه بی تاثیر نیست.
 
 این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مردم باید داروهای مصرفی خود را از مراکز معتبر مانند داروخانه ها تهیه کنند، گفت: متاسفانه در برخی موارد کمبود برخی داروها در داروخانه ها موجب سرگردانی مردم می شود که مجبور می شوند داروهای مورد نیاز خود را از مسیرهای دیگر و بازار قاچاق تهیه کنند.

 هاشمی با انتقاد از اینکه در برخی موارد  داروهای قاچاق  سر از  گیشه های داروخانه ها در می آورد تصریح کرد:  مهمترین راهکار مقابله با  قاچاق دارو نظارت و بازرسی از سوی سازمان  غذا  دارو است؛ نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، قوه قضاییه، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت باید با همکاری هماهنگ برای مقابله با قاچاق دارو گام بردارند زیرا موضوعی ملی است البته متولی یعنی سازمان غذا و دارو باید از این دستگاه ها درخواست کمک کند./

سایت منبع
پایان پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.