پنجشنبه، 9 فروردین 1403

پیشکسوت دندانپزشکی ایران،

شرایط امروز را برای فعالیت دندانپزشکان مطلوب نمی بینم

شرایط  امروز را برای فعالیت دندانپزشکان مطلوب نمی بینم
پیشکسوت جامعه دندانپزشکی ایران گفت: شرایط امروز را برای فعالیت دندانپزشکان مطلوب نمی بینم زیرا امکانات کم است و با وجود تنگناهای مالی و اقتصادی آن طور که باید و شاید نمی توانند در خدمت مردم باشند .

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر محمد علی افتخاری  متولد چهارم آبان ماه 1302 خورشیدی است که تحصیلات ابتدایی و دبیرستان خود را در مشهد به اتمام رساند و در سال 1321 وارد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران شد و در سال 1322 نیز در رشته حقوق همین دانشگاه پذیرفته شد.وی اولین دندان‌پزشکی است که در یک سال تحصیلی (۱۳۲۵ خورشیدی) از دو دانشکده دندان‌پزشکی و حقوق در تهران فارغ‌التحصیل شده است.

وی 10 سال به ارائه خدمات دندانپزشکی در آبادان پرداخت و 42 سال دیگر نیز این خدمات را به مردم تهران  ارائه داد. وی پس از 52 سال خدمت در عرصه دندانپزشکی اکنون بازنشسته است.

دکتر افتخای در مورد تالیفات خود می گوید" در تابستان سال 1324 کتاب بهداشت دهان و دندان را که تقریرات دکتر محمود سیاسی است به رشته تحریر درآوردم و در سال 1350 نیز کارنامه جامعه دندانپزشکی ایران ، در سال 1385 تاریخ دندانپزشکی ایران و در سال 1395 نیز کتاب 80 سال تاریخ دندانپزشکی ایران را تالیف نمودم.

وی با توجه به تجربه های کاری خود طی 52 سال خدمت در عرصه دندانپزشکی خطاب به دندانپزشکان جوان اظهار می کند" دندانپزشکان جوان باید معلومات خود را افزایش دهند و دلسوز و راهنمای بیماران باشند زیرا ما مردم خوبی داریم که نیازمند درمان کافی و مطلوب هستند .

وی ادامه می دهد: البته شرایط امروز را برای فعالیت دندانپزشکان مطلوب نمی بینم زیرا امکانات کم است و با وجود تنگناهای مالی و اقتصادی آن طور که باید و شاید نمی توانند در خدمت مردم باشند .

وی خاطرنشان کرد: متولیان باید چاره ای برای شرایط نامطلوب دندانپزشکان بویژه همکاران جوان این عرصه بیاندیشند و به همه همکاران توصیه می کنم که صمیمانه در خدمت مردم باشند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.