جمعه، 10 فروردین 1403

مرگ تدریجی سلامت جامعه با توسعه صنایع دخانی جدی گرفته شود

مرگ تدریجی سلامت جامعه با توسعه صنایع دخانی جدی گرفته شود
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران گفت: بالغ بر نیمی از حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌ها به افزایش سرمایه‌گذاری برای تولید سیگار در استان زنجان و گیلان اختصاص داده شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از "مهر "محمدرضا مسجدی، با اشاره به این مطلب که بیش از نیمی از حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌ها به افزایش سرمایه‌گذاری برای تولید سیگار در استان زنجان و گیلان اختصاص داده شده که مبلغ آن معادل ۳۱۶ میلیون و ۶۴۳ هزار دلار است تصریح کرد: در زمانی که ما با انواع تحریم ها به خصوص در بخش تجهیزات پزشکی و دارویی مواجه ایم، توانمندی روزافزون صنایع دخانی نسبت به سایر صنایع نتیجه ای جز مرگ تدریجی سلامت جامعه نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به تصویب هیئت سرمایه گذاری خارجی در طرح های فرآوری توتون سیگار، تولید کاغذ در پنج ماهه نخست امسال، افزود: تحریم های آمریکا علیه ایران به خصوص در بخش درمان بنابه گفته رئیس جمهور کشور یک جنایت بشری است. ولی چگونه است که این سرمایه گذاران خارجی سرمایه گذاری روی دخانیات را به سایر صنایع ترجیح می دهند؟ آیا تخصیص این حجم از سرمایه گذاری در این بخش جای سوال ندارد؟ پس جنایت بشری با برنامه ریزی در این بخش متاسفانه در حال انجام است.

مسجدی با اشاره با مصوبات ستاد کشوری کنترل دخانیات مبنی بر اینکه هر گونه احداث واحد صنایع دخانی و فعالیت های توسعه ای در این بخش باید به تصویب این ستاد برسد، گفت: این حجم از سرمایه گذاری در بخش دخانیات خلاف مصوبات این ستاد است. جای تعجب دارد که صنایع دخانی آزادانه و درهمه تنگناهای اقتصادی هنوز نسبت به سایر صنایع در این کشور که یا رو به تعطیلی یا ورشکستی هستند همچنان پیشتازند.

سایت منبع

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.